Freestyle: The Art of Rhyme (2000)

Alternatieve titel: Freestyle

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Kevin Fitzgerald
met Medusa, Supernatural en Mos Def

Art of Rhyme verkent de wereld van een specifieke vorm van verhaalvertelling: freestyle rap. Het biedt een kijkje in de wereld van de hedendaagse Amerikaanse scene; de muziek en haar cultuur. Daarnaast wordt er aan de hand van oud beeldmateriaal nagegaan hoe freestylen ontstaan is.

avatar van Overgewicht
Eindelijk in mijn bezit van deze dvd!!!

stuk met supernatural is zo gruwlijk

avatar van J.M.
Supernatural is sick inderdaad. Vette docu verder als je van hiphop houdt tenminste.

Heb Supernatural vorig jaar nog gezien in A'dam. Te mooi wat hij doet met losse teksten uit het publiek.

avatar van LostCauze
1 van de beste dvd's in hiphop. Iedere liefhebber zou dit moeten kijken.

avatar van ArnoldusK
Medusa
Supernatural
Freestyle Fellowship.
Geen bekende hip-hop namen, pas aan het einde met o.a. BIG's moment of fame als een 17-jarige en Mos Def.
Spirituele, poëtische verhalen van de straat. Hip-hop tot het einde van de maat.
Ze spitten buiten het systeem, prachtige teksten, diep, zonder geheim.
Niets te maken hebben met 'the dollar', maar spiritueel diep gaan is het order.
Liefhebbers zullen vingers aflikke, van sterke lyrics en diepe zinnen.

Met andere woorden; Sterke, sfeervolle docu die een heerlijk genre muziek blootlegt; freestyle rap! Docu lijkt in het begin erg fragmentarisch, maar uiteindelijk is het een heerlijk geheel.