DNA (1996)

Alternatieve titel: Genetic Code

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door William Mesa
met Mark Dacascos, Jürgen Prochnow en Robin McKee

Diep in het hart van een tropisch regenwoud vindt een groep wetenschappers de botten van een eeuwen oud beest, begraven in de ruines van een vergeten beschaving. Onder leiding van Dr. Karl Wessinger ontdekken zij hoe ze DNA-strengen uit de botten kunnen halen. Nu hebben ze alleen nog een geschikt enzym nodig om het beest weer tot leven te brengen. Wessinger roept de hulp in van Ash Mattley. Twee jaar later roept Claire Sommersby de hulp in van Ash Mattley bij een onderzoek naar de herkomst van zwaar verminkte lichamen die in de jungle gevonden worden.

Wat een verschrikkelijke film is dit. Heb hem ooit eens met wat vriendinnen gekeken en we hebben ons rot gelachen om het plastic helikoptertje dat o zo spectaculair neerstortte...
Ik vind niet snel een film echt bagger, maar dit...

Goede poster trouwens: "Some things should never be"
I rest my case.

zo slecht vond ik deze nog niet. de jatterij van alien, predator of een andere willekeurige film uit het genre voor 1997, is duidelijk. toch zou ik bijna het cliche in de mond nemen ´beter goed gejat dan....´

edit: 2,5 sterren

avatar van IcU
IcU
Dit was vroeger echt een van mijn favoriete films. Toen was ik nog niet zo veel gewend.

avatar van kirk douglas
Eigenlijk een slechte film.

Maar vroeger heb ik er toch nog veel plezier van gehad.
Al vond ik de al genoemde helicopterscene toen ook al vreselijk.
Het monster zelf is lang niet duidelijk te zien wat de film ten goede komt.
Jurgen Prochnov is een goede acteur het is alleen jammer dat hij in zoveel troepfilms zit.
Voor de rest is deze film best solide en lang niet zo slecht als soortgelijke films van tegenwoordig.

Men neme een aantal bekende films (Jurassic park, Predator, Alien, ....), gooi ze in een kom, goed roeren en voila, je hebt DNA.

Het is niet superslecht, maar dit is wel het resultaat van het betere jatwerk.

avatar van Beertje45
er zijn blijkbaar toch nog zulke idiote producers te vinden, die geld willen pompen in een verschrikkelijke prul, puur jatwerk. zag dit ooit op tv passeren en herinner me nog die knullige heli crash. geen goed script? geen geld voor deftige special effects? geen orginaliteit? begin er dan toch niet aan.