Rennschwein Rudi Rüssel 2 - Rudi Rennt Wieder! (2007)

Alternatieve titel: Rudy: The Return of the Racing Pig

Duitsland
Komedie / Familie

geregisseerd door Peter Timm
met Sebastian Koch, Sophie von Kessel en Maurice Teichert

Thomas Bussman (Koch) heeft een nieuwe vriendin die ook een dochter heeft. Zijn zoon Nickel (Teichert) ontdekt gelukkig snel dat de dochter net zo graag de relatie tussen de volwassenen wil saboteren als hij. En welk middel kan daarvoor beter worden ingezet dan het varkentje Rudi Rüssel?

De film is toch leuker dan je op het eerste gezicht denkt.

avatar van Lui
Lui (crew)
Lekker standaard, maar ik blijf een zwak houden voor films als deze!

Dick2008
Ik heb de Nederlandse versie gezien, dus dan zit je wel met Nederlandse stemmen, die niet allemaal even goed gedaan zijn. Voor de rest vind ik het ontzettend leuk gemaakte film die ook goed wordt gebracht door allen, maar in het bijzonder van Sebastiaan Koch.

Aan de ene kant de grappige opnamen van het varkentje, aan de andere kant een leuk verhaaltje eromheen. Vlot van tempo en met veel humor gemaakt. Gelukkig ook niet dat sentimentele gedoe, waarvan in dit soort films vaak sprake is. Het einde lijkt me wat ongeloofwaardig maar verder toch veel leuker dan ik had gdacht.

avatar van Drs. DAJA
Als je die filmtitel op een dronkenavond uitspreekt heb je gelijk de hele zaal plat.

Deze film en Air Bud: World Pup worden te gelijk uitgezonden op 22 oktober weet iemand welke er wel komt en welke niet?

Volgens mij mogen de kiezer(tjes) dat kiezen en wordt pas net ervoor bekend welke het gaat worden. Keuzefilm dus.

avatar van 606
Best een leuke jeugd film maar meer ook niet.
Redelijk goed geacteerd door de kast.

2,5 ster

avatar van riinyosa
Aardig jeugdfilmpje. Mijn zoontje van 3,5 jaar heeft anderhalf uur ademloos naar het scherm zitten staren (ren, varken, ren!). Pappa bleef ook kijken dus een pluspunt voor deze prent wiens originele titel wel erg leuk is

avatar van Kondoro0614
Rennschwein Rudi Rüssel 2 - Rudi Rennt Wieder!

Als kleine Wesley stond elke dag om 4 en 6 uur aan op de televisie serie Rudi Rüssel. Wat vond ik dat toch een verrukkelijke serie! Toch was de film me iets tegen gevallen. Ik kan er sowieso vaak niet tegen als de cast helemaal opgegooid word! Dat zijn voor mij toch vaak min punten in een film. Ook vind ik het geheel minder dan de serie! Het verhaal vond ik wat matigjes en het concept ging wel. Al om al erg leuker kinderfilm of een film om op 0 te zetten! Maar, nu vond ik er toch wat minder aan! Typische Zapp (NPO 3) film!

avatar van Baboesjka
Redelijk vermakelijke film. Films met dieren spreken mij vaak aan, maar ik vind het verhaal in deze film niet heel interessant. Vooral wat het gebeuren rondom de boeven betreft. Ik houd daar niet zo van. Ik weet niet hoe de film in de oorspronkelijke taal is, het was de Nederlands ingesproken versie, maar ik vind het acteerwerk wel oké en het varkentje is erg schattig. Gewoon niet helemaal voor mij weggelegd. 2,5*