War of the Buttons (1994)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Avontuur / Komedie

geregisseerd door John Roberts
met Gregg Fitzgerald, Eveanna Ryan en John Coffey

In Zuidwest-Ierland gaan twee rivaliserende groepen kinderen uit verschillende dorpen elkaar te lijf met katapulten en stokken met als doel de knopen van de tegenstander. Na iedere slag wordt de oorlogsmachine geraffineerder. Alles wordt geregeld totdat beide partijen niet meer weten waar de rivaliteit vandaan komt. Externe dreiging in de vorm van ouders noopt de leiders tot vredesbesprekingen.

Geweldig gespeeld door de jonge acteurs.

avatar van Flipman
Oh ja, deze! Die heb ik tien jaar geleden 'n keer gezien, ik vond 'm erg mooi! Mooi geFilmd en zo, en ook redelijk geacteerd. En 'n gaaf verhaal, natuurlijk!

Nou goed, het staat me niet allemaal meer heel erg bij, maar ik geef de Film 'n drie en 'n half.

avatar van Apocalypse Now
deze film staat me ook nog iets bij ja van 8 jaar terug ofzo, ik kan me wel herrinneren dat ik hem met plezier heb gekeken, zo graag zelfs, dat ik hem een paar keer gezien heb, vandaar die 4sterren

sly
wow nergens op slaande film staat op 3.22 gemm dit is echt de slechtste film die ik ooit gezien heb omg

0.5* is zelfs veel te hoog