Lao Hu Chu Geng II (1990)

Alternatieve titel: Tiger on the Beat II

Hongkong
Actie

geregisseerd door Chia-Liang Liu
met Danny Lee, Conan Lee en Ellen Chan

Lam is een politieagent van middelbare leeftijd die graag nog eens iets gedenkwaardigs wil bereiken binnen de politiemacht. Op een dag komt zijn neef Buffalo over vanuit Amerika. Wanneer ze Ellen in bescherming nemen, nadat ze net getuige is geweest van een moord, raken ze betrokken in een strijd met een aantal medogenloze smokkelaars.

Jammer.

Heb niet veel van Liu meer te zien, jammer genoeg vrees ik dat het vooral z'n slechtste films nog zijn die op het menu staan. Martial arts gaat hem als geen ander af, maar dit soort cop filmpjes stellen helemaal niks voor.

Eentje uit de late jaren '80, een kleine hype toen in HK en volgens mij heb ik nog steeds geen goeie gezien. Een kleine 15 jaar later zou het hen een stuk beter afgaan, maar bandwerk als dit kan ik vaak maar met moeite uitzitten.

Gelukkig wel weer redelijk vlot, met een aantal degelijke actiescenes en een dappere bad guy, maar daar houdt het dan ook mee op. Humorloos, lomp verhaaltje en brak lelijk in beeld gebracht. Van Liu's City Cops verwacht ik eigenlijk net hetzelfde.

Nodeloos vervolg op een slechte film. Enkel voor de completisten.