• 8.348.308 stemmen

Genre: Documentaire / Muziek

Oorsprong: Spanje / Frankrijk / Italië / Mexico / België

Geregisseerd door: Fernando Trueba

Met onder meer: Michel Camilo, Tito Puente en Arturo O'Farrill

IMDb beoordeling: 7,4 (790)

Plot Calle 54

Calle 54 is een openlijke liefdesverklaring aan de Latin Jazz, de muziek die - aldus filmmaker Fernando Trueba - mij van het leven laat genieten zoals niets anders dat kan. Trueba neemt ons mee op een muzikale reis van de Bronx via Cuba naar Brazillie en van Argentinië via Santo Domingo naar Andalusië. Hij laat ons horen hoe deze jazz verhalen vertelt, protesteert, verleidt en bovenal levenslust uitstraalt. De film is een mix van geluid en beelden, stijlen en ritmes - van samba tot cumbia en flamenco. Trueba zocht de beste latin-jazz artiesten thuis op voor een kort portretje en liet ze vervolgens optreden in de Sony Music Studios aan 54th street in New York (vandaar de titel van de film: Calle is Spaans voor straat).