• 8.607.970 stemmen

Genre: Drama / Misdaad

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Duane Crichton

Met onder meer: Ving Rhames, Dean McDermott en Dwain Murphy

IMDb beoordeling: 5,6 (838)

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Saving God

De veroordeelde misdadiger Armstrong keert terug naar zijn oude buurt. Hij heeft zijn leven gebeterd en kijkt ernaar uit om de kerk van zijn vader over te nemen. De buurt is overspoeld door drugs en bendes. Door Armstrong's stoere uiterlijk en zijn vaste geloof probeert hij Norris, een jongen die zich bezighoudt met drugs en geweld, te redden. Ook moet hij zien af te rekenen met zijn criminele verleden.

Armstrong Cane

Pastor Curry

Detective Lombardi

avatar van Raffael77

Raffael77

Redelijke film waar Rhames er nog wat van wil maken. Goede b-film en slechte a-film.

Acteer werk niet hoog maar niet echt storend.

avatar van Blood Duster

Blood Duster

Zeer slechte film die als een aktiefilm wil laten voorkomen, maar meer aarde verzet voor de plaatselijke parochie!

avatar van evervaet

evervaet

Ik vind het een slechte B film. Dat Pulp Viction Rhames zich hiervoor heeft laten lenen is mij een raadsel.

avatar van reinvdburg

reinvdburg

Heel goed gespeeld, met een zeer goede boodschap!

avatar van Semsoethot

Semsoethot

Prima film voor de EO om eens uit te zenden. Véééééééél boodschap en een voorspelbaar verhaal. Toch zitten er enkele goede momenten in. Met name de expressieve kop van Rhames is een genot om te zien. Ook Dean McDermott als demonische schurk valt niet tegen.

avatar van neutelaar

neutelaar

redelijke film om te kijken

avatar van erpunited

erpunited

De film krijgt van mij net een voldoende. Ik vond Ving Rhames wel lekker acteren. De rest was allemaal maar matig. Het verhaal redelijk. Redelijke film

avatar van eppy

eppy

neh! laat deze lekker staan, ben niet zo van dat gegod en zo, en ik geloof nog steeds niet in sprookjes...

wat is dat toch met mensen en hun domme verlangen naar iets groters dan zijzelf, komt het misschien door ons eerdere geloof in sinterklaas (of kerstman) en de paashaas als kind dat we nu denken van ;dan moet god toch echt zijn, ik kan toch niet zomaar uit watermolculen onstaan zijn.......

avatar van relakz

relakz

leuke film ,goeie acteerwerk van Ving Rhames en inderdaad een goeie boodschap!

avatar van patrick17

patrick17

Ik ben een fan van Ving Rhames. Ik heb respect gekregen voor zijn persoonetje na films als Animal 1 en 2 n de film Back in the Day.

Ook in deze film speelt hij weer een prima rol.

Eigenlijk ben ik niet van het god verhaal maar dat kon me nu niet echt storen moet ik zeggen. Het verhaal is duidelijk. De film heeft een boodschap.

Heeft me wel kunnen bekoren.

3.0 *

avatar van mahouopenzo

mahouopenzo

Een kleerkast van een priester die niet bang is om het woord van de Heer hard tegen je te gebruiken. Geweldig toch! Laat het dan ook nog eens een ex-crimineel zijn...

Saving God is een goede B-film met een uitstekende Ving Rhames. Jammer van dat melige einde en de miet van een bad buy, maar voor de rest is de film echt wel in orde. Paar goede dialogen en leuke scenes die de film meer dan doenbaar maken.

Besluit: 2,5 sterren, aangename verrassing. Zonder het zwak slot zouden er zelfs 3 sterren inzitten.

avatar van Atheistus

Atheistus

EO film, punt uit.

avatar van filmfan1967

filmfan1967

Deze film is geproduceerd door Cloud Ten Pictures, een organisatie die alleen films met een christelijke boodschap maakt. Cloud Ten is bijvoorbeeld ook verantwoordelijk voor de Left Behind films. Christelijke propaganda dus. Voor velen zal het vorenstaande reden zijn om bij voorbaat af te haken. In dit geval hoeft dat echter niet. Het is een mooie film, met goed acteerwerk van met name Ving Rhames. Ving Rhames heeft er zelf behoorlijk wat energie in gestoken om de film gemaakt te krijgen. Een beginnend scriptschrijver drukte hem het script in handen en, toen Rhames het gelezen had, heeft hij het gepromoot bij de producenten. Het slot van de film had alleen anders gemoeten. Het is "too much" en haalt toch wel wat van de geloofwaardigheid van het verhaal weg.