Jekyll (2007)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Thriller
328 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Douglas Mackinnon en Matt Lipsey
met James Nesbitt, Gina Bellman en Denis Lawson

De gerespecteerde Londense arts Dr. Henry Jekyll ontwikkelt een formule, waarmee hij een oproepbaar alter ego maakt dat door en door slecht is. Hij experimenteert op zichzelf en ondergaat een monsterlijke gedaanteverwisseling in Edward Hyde. Deze Edward Hyde is Jekylls slechte kant, die van tijd tot tijd Hydes gedaante aanneemt om vrij spel te hebben. Wat volgt is het aangrijpende gevecht van twee tegenstrijdige persoonlijkheden om de ziel van één man.

Ik ben eigenlijk nooit een liefhebber geweest van series..
Totdat ik Dexter tegenkwam.

Wat heeft dit ermee te maken? inderdaad niet veel, maar ik snackte naar meer!!! Dus na veel gezoek bij deze serie uitgekomen.

Jekyll bestaat uit 6 mini-series die elkaar opvolgen.
En ik moet zeggen dat ik na het eerste deel een beetje ging twijfelen, maar omdat mijn vriendin zo graag verder wilde kijken hebben we dat maar gedaan.

Ik denk dat dit 1 van de betere serie is die je met dit genre kunt vinden.
op De plot, de sfeer, het verhaal met zijn eigen draai eraan.
Inderdaad een eigen draai aan het verhaal.
De serie werd steeds beter, en net wanneer je denkt wat vet/super/gaaf/spannend etc. doen ze er nog een schepje bovenop.

Dit is geen standaard Jekyll & Hyde verhaal, maar een intelligente mini serie die je (helaas te weinig) echt zeker zal vermaken!

Aandader!