Lady Blood (2008)

Frankrijk
Horror

geregisseerd door Jean-Marc Vincent
met Emmanuelle Escourrou, Philippe Nahon en Serge Riaboukine

Yanka heeft eindelijk haar leven weer op de rails; ze is getrouwd met een psycholoog, heeft een lief dochtertje en een baan bij het politiebureau. Plotseling vinden er een paar gruwelijke moorden plaats en Yanka is langzaam maar zeker overtuigd dat het gruwelijke monster, die ze jaren geleden zelf ter wereld heeft gebracht, terug is.

avatar van pascal83
Nahon zien in een horrorfilm is altijd een feest

avatar van brucecampbell
Alweer een Franse horror! Ben opnieuw zéér benieuwd!!

Bas I.
Ik krijg hier heel veel zin in na het zien van deze nieuwe poster.

avatar van ASman
Franse horror met Philippe Nahon. Ziet er weer lekker strak uit !

avatar van ASman
Een smerige trailer van Lady Blood ontdekt :

Ziet er alweer nu ja, Frans uit. En als dat niet positief is ! Ik betwijfel of anderen ook zo enthousiast gaan zijn. Een horrorfilm die een sequel is op Baby Blood en blijkbaar raakt in het plot ook de Franse maffia verwikkeld ( goed nieuws voor een GTA- en horrorfan ! ). Laat die reacties maar komen !

avatar van dutchtuga
Vervolg op Baby Blood? Klinkt als muziek in de oren! Als deze een beetje in de lijn blijft van Baby Blood, kan het haast niet fout gaan, Kijk hier dus enorm naar uit.

avatar van Halcyon
Joepie. Baby Blood is misschien wel een van de beste Franse genrefilms. Spijtig dat ie in anonimiteit verzonken is. Misschien dat hij met dit vervolg terug wat in de spotlights komt. Trailertje straks als ik thuis ben maar eens bekijken.

avatar van Vascago
Klinkt super. Eerst die Baby Blood maar eens opsnorren, want die heb ik nog niets eens gezien.

avatar van Bottleneck
Yammie deze trailer belooft weer een rauwe horror met een duister teintje.

avatar van Macmanus
Trailer ziet er maar pover uit. Cheap contrastloos geschoten, erg rommelig ook verder die trailer. Nee ik zet mijn geld op La Meute en La Horde als de franse horror sensaties van dit jaar!

avatar van Halcyon
De trailer belooft in elk geval veel gore, da's ook al positief .

orbit
Wanneer komt dit gore meesterwerkje eigenlijk eindelijk eens uit? Of is het vanwege de gruwelijke inhoud tegengehouden door de distributeurs?

avatar van DonOswaldo
orbit schreef:

vraag ik me ook af..

avatar van Boeikens
In Duitsland is hij te koop. Maar toch eerst even checken of de Duitse versie niet geknipt is, want daar zijn sterk in.

avatar van Boeikens
Is me toch tegengevallen.

Heb de dvd in Duitsland gehaald en zou uncut moeten zijn....?
Mager en wazig verhaaltje. Het helpt wel als men voordien Baby Blood heeft gezien.
Minder camerawerk en pover acteerwerk.
De gore, soms best aanwezig, wordt meestal flitsend of net niet in beeld gebracht. Hier had ik duidelijk meer verwacht. Als dat echt uncut was dan is hij voor mij geflopt.

orbit
Wat is er in hemelsnaam met deze film aan de hand? Nooit uitgebracht? Of zo slecht dat het een direct-dvd-in-obscure-countries-nasty is geworden? De trailer beloofde toch wel wat

avatar van Richard_Voorhees
Ik kan nergens op het web de subtitles voor dit filmpje vinden en aangezien ik niet zo heel erg sterk in Frans ben, kan ik hem tot nu toe nog niet kijken.

avatar van Bottleneck
Niet best... Lady Blood laat weinig heel van het eigenzinnige, bloederige en zwartkomische karakter van Baby Blood. Het personage van Yanka is lang niet zo onpeilbaar en boeiend als in Baby Blood.

Vind het maar broddelwerk; teveel personages / perspectieven draven op (in plaats van dat iemand de rode lijn vormt) met een oninteressant zijplot over een criminele bende. Het is doelloos, er is niet bepaald een spetterende climax waar naartoe wordt gewerkt zoals in Baby Blood, ook al sluit het begin aan op het einde van Baby Blood.

Sfeer is ver te zoeken, daarvoor is het ook nog eens te licht en 'clean' geschoten. Het ziet er soms wel aardig uit maar past er niet echt bij. De toevoeging van enkele stripclub-scenes zijn een mislukte poging om er nog iets obscuurs en erotisch van te maken. Tegen het einde denk je nog wel iets fraais voorgeschoteld te krijgen maar dan zwelt er misplaatste kerkmuziek aan, wat het meteen de das omdoet.

Slechts op momenten is het wat bloederig en hard, maar dat stelt niet zo veel voor gezien de huidige maatstaven, en natuurlijk ook gezien het bloedfestijn van het eerste deel. Ook al lijkt het in de geest van oudere horrors te zijn, mag het wat mij betreft niet in de schaduw staan. Dat Philippe Nahon zich hiervoor heeft laten lenen (in een bijrolletje)....

avatar van Richard_Voorhees
Viel mij na het geweldige Baby Blood erg tegen. Ik had wel meer verwacht, vooral na het zien van die posters en de trailer. Zo zie je maar weer dat ze je soms helemaal op het verkeerde been weten te zetten met die zaken.