• 8.227.370 stemmen

For the Love of Spock (2016)

Documentaire | 111 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Canada / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Adam Nimoy

Met onder meer: Zoe Saldana en Chris Pine

Over For the Love of Spock

"Live long..."

For the Love of Spock is een documentaire over het leven van Star Trek's Mr. Spock, evenals die van Leonard Nimoy, de acteur die bijna vijftig jaar Mr. Spock speelde, geschreven en geregisseerd door zijn zoon, Adam Nimoy. De verteller Zachary Quinto beschouwt het leven en de carrière van Leonard Nimoy en zijn iconische karakter Mr. Spock. Het behelst interviews met de cast, crew, mensen die verbonden zijn met Star Trek, fans, gebruiken en persoonlijke herinneringen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Genoten van dit document. Met liefde gemaakt door de zoon en geeft een gevoelige inkijk wat Star Trek heeft gedaan op het (prive)leven van de acteur.

avatar van Biosguru

Biosguru

Hagiografie die zorgvuldig alle platgetreden cliche's weet te vinden. Jammer.

Onderhond

Niet geweldig boeiend.

Docu over het leven van Leonard Nimoy, met dan vooral veel aandacht voor zijn Spock personage, en de culturele nalatenschap die aan dat personage hangt. Maar een serieus document hoef je niet te verwachten, het zijn vooral enkele mensen die vol lof komen spreken over Nimoy, aangevuld met een uitgebreide tijdslijn rond zijn acteerwerk, maar toch vooral Star Trek.

Misschien niet zo héél verrassend dat de focus daar ligt, want naast zijn bekendste vertolking is deze docu ook gegroeid vanuit de 50e Star Trek verjaardag. Jammer genoeg maakt het dat er niet meteen boeiender op, of je moest een relatieve Star Trek leek zijn die recent fan is geworden.

Voor niet-leken en niet-fans lijkt me dit een redelijk saaie bedoening. Ikzelf reken me tot die laatste categorie en ik had het na een tijdje wel gehad met het wat onzinnig ophemelen van Nimoy/Spock, zeker gezien de duur van deze docu toch echt wel een probleem.

avatar van tommiew

tommiew

Heel leuk voor alle trekkies. Eigenlijk een must see.