Star Trek: Of Gods and Men (2007)

Sciencefiction

geregisseerd door Tim Russ
met Walter Koenig, Nichelle Nichols en Alan Ruck

Het is het jaar 2306. Twaalf jaar zijn voorbij gegaan sinds kapitein James Kirk weggeveegd werd door de Nexus, toen hij probeerde om de bemanning van de Enterprise-B te redden. Jammer genoeg werd, een jaar later, commandant Montgomery Scott ook als vermist opgegeven samen met de passagiers en crew van de USS Jenolen, waarvan tot de dag van vandaag nog geen spoor van teruggevonden werd. De overgebleven bemanningsleden van de USS Enterprise zijn elk hun eigen weg gegaan. Kapitein Spock en dokter McCoy verbleven de laatste jaren op Khitomer, hun werk verderzettend om de vrede te bevorderen tussen de Federatie en het Klingon-rijk. Het is op zich al een klein wonder dat deze twee samen in vrede kunnen leven. En kapitein Hikaru Sulu en zijn Excelsior-crew zijn op een verlengde missie voorbij de buitenste grenzen van het Alfakwadrant...

avatar van Stuntman_Jasper
O jee, dit ziet er niet goed uit...

Stuntman_Jasper schreef:
O jee, dit ziet er niet goed uit...

Rare eerste reactie. .... Zojuist deze film gezien. tja erg boeien kon hij niet ondanks dat er flink wat acteurs van heet eerste (startrek) uur erin meespeelden en de specials effects best goed zijn. Acteerprestaties en verhaal waren wat minder. Ik miste de star trek sfeer die in alle 11 films en honderden afleveringen voorkomen

avatar van Stuntman_Jasper
Heb hem zojuist gezien, en ik moet zeggen, het was minder slecht dan ik verwachtte. Leuk om een aantal van de oorspronkelijke castmembers terug te zien, maar het voelt allemaal toch wel extreem low budget aan, en ik had, net zoals pandit boven mij, vaak het gevoel alsof ik naar iets anders dan Star Trek keek. Ik vind het hele ''je-hebt-geen-hoog-budget-nodig-om-een-film-te-maken'' approach op zich wel tof, aangezien ik zelf een studie tot video editor volg, en ooit ook in dit wereldje terecht hoop te komen.

avatar van henkula
Ik ben wel een Trekkie, deze film is gek genoeg aan mijn aandacht ontsnapt.
Je ziet ook bekenden uit Voyager tegen, in het begin herkende ik Neelix.
Te veel hulde rond Kirk, maar goed, het verhaal was wel redelijk.
Ik ben benieuwd naar de motivatie om dit in elkaar te zetten.

avatar van arno74
Deze straight to DVD-film is een soort van low budget fan-made spin-off op Star Trek. Uitgangspunt van Of Gods and Men is dat een vijand van Kirk terug in de tijd gaat om de geboorte van Kirk te verhinderen, hierdoor ontstaat er een soort van dystopisch universum waar de federatie (en haar principes) niet bestaat en er daardoor ook geen vrede heerst tussen de diverse volkeren.

In de film doen tot mijn verbazing wel een aantal bekende gezichten mee, maar het verhaal is (vooral aan het begin) karig, dat geldt ook voor de costuums en al helemaal voor de special effects, al moet ik bekennen dat de gevechten tussen de diverse ruimteschepen in de slotfase van de film wel knap gemaakt zijn en mooi uitzien. Halve sterretje extra daarvoor, het laatste half uur is absoluut het beste. De povere effecten daarbuiten geven het wel de jaren '60-look van de allereerste serie.

Met liefde en weinig middelen gemaakt, vooral geschikt voor Star Trek die-hards die weer eens wat anders willen zien en het fan-made en low budget aspect voor lief nemen. Dat laatste is een must om deze film te kunnen waarderen. 2,5*