Soul Assassin (2001)

Nederland
Misdaad / Actie

geregisseerd door Laurence Malkin
met Skeet Ulrich, Kristy Swanson en Antonie Kamerling

Kevin Burke, een jonge bankier, is een reizende ster in zijn kantoor in Rotterdam. Na hard werken krijgt hij eindelijk de promotie waar hij op hoopte: hij gaat werken bij een internationaal veiligheids-team. Hij wil z'n vriendin, die bang is dat zijn nieuwe baan gevaarlijk zal zijn, ten huwelijk vragen: zij wordt echter vermoord vlak voordat hij dat kan doen. Aangezien al z'n hoop op de toekomst verspeeld is, zoekt Kevin wraak.

robertus65
Afschuwelijke film, waarbij de regisseur zo te zien te veel naar gewelddadige games gekeken heeft. In de stijl van een videoclip opgenomen, maar een videoclip duurt maar 4 minuten, en deze 90.
Eigenlijk heb ik mij dus anderhalf uur zitten irriteren aan van alles en nog wat zoals versnelde beelden en blauwe kleuren.

avatar van Captain Pervert
Slechte acteurs, overdreven flashy montage, irritant kleurfilter, slecht verhaal, totaal geen binding met wat voor personage dan ook, slechte actie, alles is slecht.

Ik heb de film een kleine drie kwartier getrotseerd wegens de Nederlandse setting en acteurs, maar beide kwamen totaal niet uit de verf. Ik denk dat dit de slechtste film is die ik ooit heb gezien.

0.5 ster

plorp
Ja, best een stomme film waar ook weinig van klopt. Die blauwe schim is gewoon cholera-irritant. Die scene met dat die vent die onder de benzine zat zijn eigen in de fik zet door te schieten, was eigenlijk wel cool MAAR WAAROM SPRINGT DIE LEEGHOOFD DAN NIET GEWOON IN HET SLOOTJE ERNAAST????

Slappe film. Sommige actiescenes waren wel weer keigaaf. 2,5 daavoor ook voor de nederlandse locaties maar verder is het nix.

avatar van Aapje81
Werkelijk alles aan deze film was waardeloos. Zoveelste teleurstelling met Swanson.

avatar van jordandejong
Zeer behoorlijk filmpje hoor.

Vrij onbegrijpelijk dat het gemiddelde op MM 1,56 is voor een toch vrij degelijke film.
Het acteerwerk van Ulrich was af en toe wat matig al helpt het vrij zwakke script daar natuurlijk ook niet aan mee. Swanson was wel een leuke toevoeging.

Het blauwe filter was origineel maar zonder dat het storend was voegde het ook niet echt veel toe. Verhaaltje was vrij degelijk en de actiescenes waren behoorlijk in beeld gebracht. Jammer dat de montage af en toe veel te flitsend en snel is waardoor het af en toe niet lekker te volgen is en het bij een erg gevoelig mens denk ik al snel een epileptische aanvallen risico aan zit.

Toch zit er ook behoorlijk wat onlogica in maar het wordt nergens zo slecht dat dit een onvoldoende verdient. Laat staan een 1,56.