The Lighthouse (2016)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Chris Crow
met Michael Jibson, Mark Lewis Jones en Ian Virgo

Thomas Howell en Thomas Griffith aanvaardden in 1801 een post als vuurtorenwachter op Smalls Island. Ze moesten het licht verspreiden in een straal van 25 mijl en zo de schepen waarschuwen voor de dodelijke Ierse zee, die het eiland omringde. Ze zaten vast in een schrikwekkende storm, die voor maanden woedde.

avatar van Mac Hammer Fan
Twee vuurtorenwachters worden in 1901 naar een vuurtoren op een afgelegen eiland in de Ierse Zee gestuurd. De isolatie drijft beide mannen naar de rand van krankzinnigheid. Gebaseerd op ware feiten.
Duistere melancholische film die niet boven de middelmaat reikt. Had nochtans potentieel. De vertolkingen waren redelijk. Het ontbreken van Engelse subtitles heb ik als een gemis ervaren.