• 11.273 nieuwsartikelen

Met onder meer: Amitabh Bachchan, Abhishek Bachchan en Aishwarya Rai Bachchan

Gesproken taal: Hindi

Releasedatum: 6 juni 2008

Plot Sarkar Raj

"Power Cannot Be Given It Has To Be Taken"

Anita Rajan (Aishwarya Rai), directeur van een internationaal bedrijf, wil een energiecentrale bouwen in de buurt van de invloedrijke familie Nagre. Zoon Shankar (Abhishek Bachchan) ziet hiervan de voordelen in en weet zijn machtige vader Sarkar (Amitabh Bachchan) te overtuigen. Samen met Anita probeert hij de bevolking van Maharashtra in te palmen. Maar niet alles verloopt volgens plan. Er duiken schimmige tussenpersonen op die gebaat zijn bij een financieel fiasco en die miljoenen mensen mee kunnen krijgen om zich tegen het controversiële project te keren. Shankars droom verandert zo in een politiek mijnenveld. Tegenstanders slaan de handen ineen om het regime van Sarkar neer te halen en de politieke loopbaan van Shankar dwars te zitten.

Social-Mask

Net gezien. Vergeleken met 'Sarkar' toch wel stukken minder. Manier van filmen en de aanwezige score zijn er nog steeds. Hierdoor is ook deze film een geweldige beleving. Maar het verhaal boeit mij niet zo. De twist was goed in de film. Maar er waren niet zoveel mometen die mij echt kippenvel bezorgde. Wanneer Abhishek wordt neergeschoten, wanneer die auto ontploft en wanneer Amitabh Abhishek in het ziekenhuis opzoekt al die momenten vond ik geweldig! Maar waar alles op neerkomt is dat de film niet zo interessant was en boeide. Erg veel elementen uit 'Sarkar' kwamen terug in 'Sarkar Raj' wat vrij ... goedkoop was.

Ik kom uit op een 3,75*. Misschien wordt er nog een deel gemaakt en daar kijk ik toch wel naar uit.

shakti

Goede film met een orgineel verhaal. Zo gaan de politieke spelletjes ook in de werkelijkheid. Jammer van Abishek. Wie weet nemen ze Shah rukh khan in deel 3

shakti schreef:

Ik zag pas een stukje van Godfather 2 en ik herinnerde me dat er toch veel overeenkomsten zitten tussen de film. Dus echt orgineel is het echt niet. Het viel me op hoeveel er van die film hierin wordt verwerkt, maar dan erg oninteressant. Waar Sarkar totaal geen last van heeft.. Ook de scene waarin Amitabh alles uitlegt aan Aish vind ik erg saai.. Halfje omlaag.

En Shahrukh past totaal niet in zo'n film. Die moet het houden op zijn liefdes films, als "gangster" overtuigt hij niet echt.

shakti

Dan heb je Don nog niet gezien. Want daar speelt Shah Rukh khan de Ultieme gangster in.

Social-Mask

Ohw die heb ik zeker gezien. Maar daar is hij meer psycho dan "echte" gangster .

avatar van Zobor

Zobor

mee eens, maar het bevat 2 meesterlijke opmerkingen:

1. er zit een dunne lijn tussen extreme loyaliteit en verraad

2. doden is een misdaad, doden op het juiste moment is politiek

Wat ik naast de muziek en cameraopnames zo mooi vind aan deze film is de vader-zoon relatie.

Om hier nou een vergelijking met the Godfather te trekken vind ik wat vergezocht misschien kun je dat duidelijker maken?

shakti

Een gangster is toch meestal een psycho?

Op een manier wel, jah

Zobor schreef:

Daar doelde ik niet op. Ik kreeg het gevoel alsof ik Godfather 2 zat te kijken, maar dan in een andere jas. Zo'n gevoel had ik totaal niet bij Sarkar, ik zou je dan ook aanraden om die te gaan zien.