The Day Reagan Was Shot (2001)

geregisseerd door Cyrus Nowrasteh
met Richard Dreyfuss, Richard Crenna en Yannick Bisson

10 Maart 1981. Een gestoorde en geobsedeerde jongeman, John Hinckley Jr. probeert de Amerikaanse president Ronald Reagan te vermoorden. In kritieke toestand wordt Reagan vliegensvlug naar een nabijgelegen ziekenhuis gebracht. Zijn leven hangt even aan een zijden draadje, terwijl twee jonge chirurgen een gevecht leveren om hem te redden. Maar alleen de mensen achter de coulissen van de macht weten dat dit meer is dan het gevecht om het leven van één man.

Heeft Oliver Stone iets met deze film te maken? Of verdrink ik in retoriek.

avatar van JoeHallenbeck
Hij is de executive producer.

Crenna lijkt me uitermate geschikt.

geweldige film weer. ik ben erg fan van films die betrekking hebben op amerikaanse presidenten en het Witte Huis.
ook deze was erg mooi uitgewerkt.
topfilm voor de liefhebbers van het 'witte huis'-genre!!!

Straalt wel héél erg TV uit...

Is volgens mij ook héél erg TV.

was op canal+. ik denk idd niet dat ie in de bios is geweest

Gecontroleerd. Het is idd een TV-film.

Lijkt me niks.

omdat het een TV-film is ??
ik mag aannemen dat je met je 1500+ stemmen wel eens aangenaam verrast bent door 'slechts' een TV-film...

Amerikaanse tv-films die ik goed vond?
The Bourne Identity (dus niet die nieuwe), Duel, The Last Seduction en dan weet ik er even geen meer.

Maar dit soort tv-films (biopics, waargebeurde verhalen enzo) hebben me nog nooit kunnen boeien. Daarom mijn opmerking, plus de 4.3 van imdb en wat men er daar over schrijft.

Van buiten de VS heb ik wel meer goede TV-films gezien.

Interessant uitgangspunt dat echter in het nauw gedreven wordt door het tv-format waarin het is ingeklemd. Behoorlijk cliché, flauw en oppervlakkig. Bovendien een erg goedkope aanblik.

avatar van narva77
Op het moment dat Reagan werd neergeschoten, was er een Nederlandse delegatie op bezoek met o.a. de minister van BuZ of de minister-president, dat weet ik niet meer.
Wel grappig!