Tom and Jerry: A Nutcracker Tale (2007)

Animatie / Familie

geregisseerd door Spike Brandt en Tony Cervone
met de stemmen van Richard Newman, Ian James Corlett en Kathleen Barr

Jerry is een muis die samen met Tuffy woont in een leeg operatheater en stapelgek is op ballet. Tom is een straatkat die tezamen met enkele stoere katten net buiten het theater woont. Op een nacht zorgt een magische wind ervoor dat enkele speelgoedpoppen tot leven komen en het toneel getransformeerd wordt in een magisch winterkoninkrijk waar iedereen volop danst, eet en plezier heeft. Maar dan breken Tom en de andere straatkatten binnen in het theater die op het toneel veranderen in de soldaten van het originele Notenkrakerballet. Al snel nemen ze de boel over en kidnappen de bevallige muziekdoosballerina.

avatar van Legan
De personages zijn dichter bij hun echt ik, maar daar staat tegenover dat er maar bar weinig te zien is van dingen als de klassieke Tom & Jerry achtervolgingen, de vernielingen, etc... Dat soort dingen maakten hen nu leuk en in deze film zie ik vooral een hoop muziek en dans. Schattig voor de kleintjes maar meer ook niet.

avatar van 1311811
Ik ben altijd een groot Tom & Jerry fan geweest en ben het nog wel voor een gedeelte. Dit mag dan een heel andere "koek" zijn dan we gewend zijn, toch is deze film sfeermakend door de muziek, die tevens toegepast wordt op de grappige gebeurtenissen. Ik heb een aantal keren kunnen lachen. Een ondergewaardeerde film naar mijn mening, maar ik kan er deels wel mee leven dat er gezegd wordt dat deze eerder voor de kleintjes is