Sol Nad Zlato (1983)

Alternatieve titels: The Salt Prince | Salt More than Gold | Salt & Gold | Sůl Nad Zlato

Tsjechoslowakije
Fantasy

geregisseerd door Martin Hollý
met Karol Machata, Jozef Króner en Libuše Šafránková

De oude koning Pravoslav vindt het tijd om zijn koninkrijk over te dragen aan één van zijn drie dochters - degene die hem het meeste lief heeft. De jongste, Maruska, haalt haar vaders verwachtingen niet en kan hem niet tonen hoe veel zij van hem houdt. Hij begrijpt haar niet en zij moet het kasteel verlaten. Op haar weg naar haar geliefde, de zout prins, moet ze vele gevaren onder ogen zien.

avatar van stephan73
Niet al te boeiende, fantasieloos sprookjesfilm. Bleek dat ik hem al eerder had gezien, en een herhaling was dus onnodig geweest!

avatar van Baggerman
Een film die qua rekwisieten, aankleding en locaties een ruime voldoende haalt, maar het verhaal is helaas inderdaad tam en weinig boeiend. 'Zouteloos more than Gold' zou een betere titel zijn wat dat betreft.