Mr. Wu (1927)

1 stem

geregisseerd door William Nigh
met Lon Chaney, Louise Dresser en Renée Adorée

Mandarin Wu heeft een strenge opvoeding gekregen van zijn vader, volgens de oude Chinese traditie. Nu heeft hij zelf een schattige dochter genaamd Nang Ping. Zij zal huwen met een man die haar vader kiest en die ze niet eens zelf kent. Ze wordt evenwel verliefd op Basil Gregory, een Engelsman die op bezoek is in China. Hij vertelt haar dat hij moet terugkeren naar zijn vaderland naar zijn familie, maar ze verrast hem wanneer ze hem vertelt dat ze in verwachting is van hem. Wu ontdekt wat er gebeurd is en reageert volgens de wrede oude Chinese wetten.

vandaag om 15:33 uur