Saklı Yüzler (2007)

1 stem

Turkije

geregisseerd door Handan Ipekçi
met Senay Aydin, Istar Göksever en Berk Hakman

Sakli Yüzler gaat over een mooie meisje Zurhe, die op jonge leeftijd zwanger raakt van haar (op dat moment) grote liefde. Hij laat haar uit angst voor de gevolgen stikken en de arme Zurhe belandt in een web van eerwraak, waarbij het doel alle middelen lijkt te heiligen en niemand gespaard wordt. Haar - in eerste instantie - onschuldige broer Ismail raakt ook betrokken en neemt zelfs een groot deel van de schuld op zich. Zurhe vertelt jaren later in een documentaire over haar leven en het eerwraakdrama dat ze heeft meegemaakt. Als de oom van Zuhre, die in Turkije al de grootste rol speelde in de gruwelijkheden, de film in een Duitse bioscoop ziet, blijken alle veiligheidsmaatregelen echter niet genoeg. Oom Ali herkent het verhaal van Zuhre onmiddellijk en besluit af te maken waar hij in Turkije mee begonnen was. Zuhre moet alsnog sterven om de eer van de familie te redden. Dat oom Ali vooral op macht uit is en voornamelijk zijn eigen eer wil redden, blijkt gedurende de gebeurtenissen, maar dan is het al te laat.