Tail Spin (1939)

geregisseerd door Roy Del Ruth
met Alice Faye, Constance Bennett en Nancy Kelly

Trixie Lee is een pilote die een grensoverschrijdende luchtderby binnenvliegt. Door dit te doen, wordt ze onmiddellijk de rivale van de veel rijkere en aanzienlijkere pilote Gerry Lester. Terwijl ze niet alleen elkaar treffen als ze elkaar uitdagen voor wedstrijden, ontdekken ze dat ze elkaar ook kruisen in hun persoonlijke levens.

avatar van matthijs_013
Ook met Joan Davis en Jane Wyman.

avatar van Dutchfan
Film over het wel en wee van een groep vrouwelijke vliegeniers.

De film lijkt erg veel op de klassieker "Stage Door" alleen speelt dit verhaal zich af tussen de vliegtuigen ,terwijl Stage Door zich afspeelt in the theaterwereld.

We zien Alice Faye in de Ginger Rogers-rol, Constance Bennett in de Katherine Hepburn rol en Nancy Kelly in de Andrea Leeds-rol.

De film begint veelbelovend met Faye die mee doet aan een spannende vlieg-race, maar tijdens de tweede helft van de film zakt de film nogal in elkaar.

De opnames van de luchtshow werden op locatie gemaakt tijdens de Cleveland Air Races.
Voor het publiek in 1939 waren dit spectaculaire opnames, maar voor de kijker in 2016 is dat niet meer het geval.

Faye en Bennett zijn niet op hun best in deze film, ook zijn de dialogen vrij zwak (vooral in de tweede helft van de film).

Joan Davis vond ik wel grappig.

Faye zingt maar 1 liedje.