Habana Muda (2011)

Frankrijk / Cuba
Documentaire

geregisseerd door Eric Brach
met Martha Claudia Moreno

De Cubaanse, dove Chino heeft moeite zijn gezin te onderhouden. Wanneer Jose, een Mexicaanse toerist, verliefd op hem wordt, ziet Chino kans op een beter leven. Met de moeder van zijn kinderen bespreekt Chino de mogelijkheid om naar Mexico te emigreren. We volgen Chino in de kleine dovengemeenschap, waar zijn vrienden eerlijk reageren op Chino's plannen. Terwijl Jose in Mexico regelingen probeert te treffen voor Chino's overkomst, voeren Chino en zijn vrouw discussies over hun toekomst.