Sarang-ttawin Piryo-eopseo (2006)

Alternatieve titel: Love Me Not

Zuid-Korea

geregisseerd door Cheol-ha Lee
met Sung-ho Choi, Ku Jin en Sang-geon Jo

Net ontslagen uit de gevangenis wordt gigolo Julian geconfronteerd met een van zijn schuldeisers. Hij krijgt één maand de tijd om een miljoenenschuld terug te betalen, anders kost hem dat zijn leven. De enige oplossing die Julian ziet, is door zichzelf voor te doen als de al jarenlang spoorloos verdwenen broer van de blinde, maar steenrijke erfgename Min. Aanvankelijk botsen hun karakters nogal, maar daar komt van lieverlee verandering in.

avatar van Chuck Taylor
met Ku Jin Hij speelt in de Koreaanse films A Dirty Carnival en A Bittersweet Life een harde, meedogenloze gangster. Ben benieuwd wat zijn rol in deze film zal zijn.

avatar van Bacon
Aardige film, alleen jammer dat er van de continuïteit niks klopt. Zo lopen ze eerst op Gwangmyeong Station en een seconde later op Yongsan Station, zo'n 60 kilometer verder. Zo zijn er wel meer schoonheidsfoutjes... In een seconde is Min van Gangnam in Itaewon belandt

De voornaamste problemen van deze film zijn dat het verhaal nogal rommelig in elkaar zit en dat het moeilijk is enige empathie op te bouwen voor de twee protagonisten. Zoals wel vaker in Koreaanse films moet je niet rekenen op een happy end. Ten aanzien van de slotscène zijn er wat mij betreft twee mogelijkheden: die slaat als een tang op een varken òf ik heb er niets van begrepen. Het zij zo.