The Tunnel (1935)

Verenigd Koninkrijk
Sciencefiction

geregisseerd door Maurice Elvey
met Richard Dix, Leslie Banks en Madge Evans

Een team van internationale geleerden en ingenieurs probeert een tunnel te bouwen onder de oceaan die Europa met Amerika moet verbinden. Hun werkschema wordt echter verstoord en het gigantische project loopt jaren vertraging op, zodat het op een fiasco dreigt uit te draaien.

avatar van Mac Hammer Fan
Remake van Curtis Bernhardt's dubbele verfilming uit 1933 van de roman van Bernhard Kellermann, toen onder de titels "Le Tunnel" en "Der Tunnel".
De Duitse versie was:
De Franse versie was:
(Twee films met verschillende acteurs)

avatar van SnakeDoc
Goed gefilmd, aardig geacteerd, maar verder beetje duf verhaal dat iets spectaculairder had mogen zijn. Film richt zich hoofdzakelijk op het hele romantische gedeelte.

Toch ook weer geen vervelende film. Speelduur speelt daarin een grote rol.