Manika, une Vie Plus Tard (1989)

Alternatieve titel: Manika, the Girl Who Lived Twice

Frankrijk / Zwitserland
Drama / Mystery

geregisseerd door François Villiers
met Julian Sands, Ayesha Dharker en Stéphane Audran

Manika, een meisje van tien jaar, woont in een klein vissersdorp aan de kust van de Indische Oceaan. Steeds meer krijgt ze vermoedens dat ze lang geleden ook heeft geleefd. Een Ierse Jezuïet besluit haar te helpen in haar zoektocht naar haar vorig bestaan en de mysteries van de reïncarnatie te ontrafelen.

avatar van Mac Hammer Fan
François Villiers maakte voordien alleen TV-films. Dit is zijn debuut voor de bioscoop. Een eerder mysterieus verhaal heeft hij hier wel vindingrijk en op originele wijze verfilmd. Verzorgde fotografie en camerawerk. "Manika, une Vie Plus Tard" won een Audience Award op het Festival van Cannes in 1989.