• 8.349.951 stemmen

Music of the Heart (1999)

Drama / Muziek | 124 minuten

Genre: Drama / Muziek

Geregisseerd door: Wes Craven

Met onder meer: Meryl Streep, Angela Bassett en Gloria Estefan

Releasedatum: 31 mei 2000

Plot Music of the Heart

"She gave them a gift they could never imagine. They gave the system a fight it would never forget."

Na de scheiding van haar man vertrekt Roberta (Meryl Streep) naar één van Amerika's ruigste buurten: Harlem in New York. Daar wil ze iets gaan doen met haar grote passie: de viool. Ze biedt haar diensten aan op een school in de wijk. Eerst staat iedereen sceptisch tegenover haar plannen, maar Roberta geeft vioolles met zoveel passie, dat haar leerlingen spectaculaire vorderingen maken.

imageimage

Roberta Guaspari

Principal Janet Williams

Assunta Guaspari

Brian Turner

Dennis Rausch

avatar van roerdomp61

roerdomp61

Zitten mooie dingen in deze film en muziek ontroert zeker. Maar geen topper, wel goed voor 3,5*

avatar van wackyboy

wackyboy

Beetje Oprah-achtig.

avatar van Sjoerd

Sjoerd

Wat een ongelofelijk zoetsappige woensdagavond RTL4 film zeg. Alle cliches erin en niet te zuinig ook + Meryl Streep, dat maakt het dubbel erg: irritant mens

avatar van HiLL

HiLL

en dat Craven dit heeft gemaakt...

avatar van Kazuyuki

Kazuyuki

• 2068 stemmen

Niet de meest enge film van Craven...

avatar van Gehenna

Gehenna

Het is een waar gebeurd verhaal over een blanke vrouw (Meryl Streep)die op een zwarte school viool-les gaat geven.

Op het eerste gezicht zou je misschien denken "hmmm, het zal wel"

maar het is een heel hartverwarmend verhaal ook al heb je niets met klassieke muziek. Meeleven met het hoofd-personage gaat vanzelf.

Craven kan als geen ander de aandacht van de kijker vasthouden, soms komen de scene-wisselingen wat rommelig over maar naarmate je verder in de film zit blijkt dat dat met opzet is gedaan.

De film heeft een heerlijk tempo en weet vooral te boeien, nergens té dramatisch of te overdreven. Heel fijn klein filmpje van een man die bekend staat als een horror-schrijver/regisseur. 3.5*

avatar van renske

renske

Ik vond het een lieve film, maar door Streeps interpretatie van die rol juist verre van zoetsappig. Scènewisselingen waren soms inderdaad wat rommelig, aantal dingen slordig uitgewerkt maar als geheel boeide het me uitermate.

avatar van Guyke

Guyke

Wat een sentimenteel gezeik. Je zou zo wensen dat die ganse muziekklas het pleuris kreeg.

avatar van D-ark

D-ark

Dit van craven zijn nieuwe film dat Paris project gaat hij alleen nog romantiek doen.

avatar van gotti

gotti

Nogal braaf, maar wel doeltreffend...

avatar van soom

soom

Paar sentimentele trekjes, maar het werkte wel, zo'n beetje. Ik weet niet waarom, maar sinds ik the Devil Wears Prada heb gezien, en Meryl daar niet zo overtuigend vond, ben ik huiverig om een film met haar te zien. Wat Music of the Heart weer heeft doen veranderen. Want ze is natuurlijk best goed. Hier en daar kan het wel ietsje minder met uitbarstingen en geschreeuw.

avatar van Xx_YOU

Xx_YOU

mooie film

*3.5

weet iemand hoe het begin en eind- nummer heet?

avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

Goeie film.
Het eindnummer staat denk ik op de soundtrack van deze film...misschien kan je even kijken op amazon.com. Maar over de film...Streep acteerde goed zoals we van haar gewend zijn. Ook leerde ze viool spelen. Dat sterren zoals Isaac Stern en Itzhak Perlman mee deden aan deze film was natuurlijk geweldig maar dat gebeurde ook in het echt want het verhaal ik gebaseerd op echte gebeurtenissen. Isaac Stern (inmiddels al overleden) deed het ook goed in de film. De eindscene was natuurlijk (naar mijn mening goed). Al die glorie hadden ze gewoon verdient. Dus een goeie film, 4 sterren naar mijn mening.

avatar van Semsoethot

Semsoethot

Prettige feelgoodmovie met mooie muziek, een goed spelende Streep en een aardig beeld van de mogelijkheden van Harlem. Grappig dat deze film zo weinig recenties heeft opgeleverd in de bijna 7 jaar dat hij al op MovieMeter staat. Enige aandacht is hij toch wel waard

avatar van boemboem27

boemboem27

geweldige feel good movie.

een rol op het lijf geschreven voor Meryl Streep.

precies een film in mijn straatje,beetje drama beetje romantiek.

rebelse jongeren die uiteindelijk toch te bedaren zijn.

muziek die een belangrijke rol speelt in deze film.

2 uurtjes tikken zomaar weg,voor je het in de gaten hebt is het voorbij.

echte aanrader.

avatar van Gish

Gish

Aardige film, maar wat een brave gedisciplineerde kinderen daar in Harlem. De werkelijkheid is wreder ben ik bang, maar toch, Streep is een leuke juf die we meer voor de klas zouden moeten hebben in dit kikkerlandje. De opvoeding begint immers bij het onderwijs, ouders hebben het te druk. En het einde van de film had ik voorspelt , maar dat was makkelijker dan het voorspellen van PSV-Feyenoord.

avatar van Djumbo

Djumbo

Leuke film, en Meryl Streep is een goede actrice, maar dat wisten we al. Ik vond de film, iets te braaf, iets te Amerikaans.... iets ... te ..... zoetsappig.

Maar het is wel een feel good movie, dus heb ik wel genoten.....

maar hij mist punch om echt boven het gemiddelde van 12 in een dozijn uit te stijgen.

avatar van eavymetal

eavymetal

roerdomp61 schreef:

Een topper is deze film zeker niet, maar hij is wel mooi en emotioneel, en daar gaat het bij een drama toch om.

avatar van IceTigerGhost

IceTigerGhost

Niet speciaal, maar kijkt wel makkelijk weg. En leuk om zo vioolmuziek te benaderen en te appreciëren.

scorsese

Goeie film waarin een gescheiden moeder een baantje neemt als muzieklerares op een school in een achterstandswijk. Ook al is het een waargebeurd verhaal, origineel is het allemaal niet. De film is verder wel onderhoudend en een tikkeltje sentimenteel. Meryl Streep zet een mooie rol neer. Verder is dit een opvallende film in het oeuvre van horror-regisseur Wes Craven.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Prima film, wat voorspelbaar verhaaltje. Maar zeker het acteerwerk van Meryl Streep maakt de film de moeite waard!

scorsese schreef:

Ik wist niet eens dat van die regisseur. Deze film is voor mij persoonlijk heel belangrijk want ik heb zelf viool gespeeld.