• 8.233.015 stemmen

Alternatieve titel: Naked Madrid

Oorsprong: Spanje

Geregisseerd door: Paul Naschy

Met onder meer: Fernando Fernán Gómez, Paul Naschy en Agustín González

IMDb beoordeling: 4,6 (29)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Over Madrid al Desnudo

Balthasar is een rijke gezette burger die woont in Madrid. Hij wordt gedwongen om geld te pompen in een promotiefilm voor Esmeralda, een actrice die er alles voor over heeft om zo spoedig mogelijk een naam te krijgen in de wereld van de cinema.

avatar van pippo il buffone

pippo il buffone

Er bestaan er erg weinig van : komedies geregisseerd door Paul Naschy...of Jacinto Molina, zoals hij zichzelf hier creditte. Afgaande op dit werk- zijn enige in het genre zelfs- hoeven we verder om dit gebrek aan productiviteit niet te treuren.

Het betreft hier vreemd genoeg een chick lit verfilming waaraan de schrijfster zelf in het scenario meewerkte, kun je ook wel merken dankzij de nadruk op kwaadaardige roddels hier en de verbale "humor " . Ik weet verder totaal niet waar Naschy precies naartoe wilde : is het een sex comedy, een mozaiekfilm, een comédie des moeurs/ satire ? Een beetje van dat alles en uiteindelijk niets in wat eerder oogt als een verzameling sketches voor de teevee. Sketches zeg ik : de editing lijkt verder random te zijn en echte sequenties zitten er niet in. Naschy is waarschijnlijk 1 van de regisseurs met het slechtste gevoel voor timing ooit, kan in horrorfilms verrassende resultaten opleveren maar voor een komedie is het dodelijk.

Hoe dan ook, Naschy zit er zelf in maar dan wel in een bijrol : als chauffeur van FG, die dan de "gezette "( ? ) burger zou moeten zijn, al weet ik verder niet waar dat adjectief op slaat. Die Naschy is behalve chauffeur ook Real socio en communist/ would be terrorist. Bovenal echter als vanouds een heuse dekhengst die ene Juanita bezwangert : Naschyhorror regular Aguilar ) tot woede van haar papa Garcia, u gekend uit tig paella's.

Slechts 1 van de verhaallijnen in een semi- mozaiekfilm , alle verhaallijnen hebben als overeenkomst dat ze 1. in Madrid spelen 2. strontvervelend zijn en niet om te lachen. Typische destape film ook, waarin sex verplicht was na de sexloze Francocinema. Helaas is ook dit allemaal weinig boeiend uitgewerkt : vooral in het begin kleden de actrices zich enthousiast uit, met de wat dat betreft prominentste rol voor Platero de PLORK als Esmeralda de starlet die de protagoniste moet worden in een pulpfilm geproduceerd door FG en geregisseerd door Gonzalez, maar in de tweede helft wordt ook dat allemaal minder en uiteindelijk kun je het amper nog een sex comedy noemen. Buitendien vervelend dat de met Aguilar lekkerste hier- Gravy look a like en Naschyregular Saly - als bonne niet eens haar tetters laat zien.

Symptomatisch voor deze zinloze film die nog slechts geschikt is voor de diehard Naschybuffs. Zijn regie en rol ook de enige reden waarom deze prul van fansubs is voorzien en zo kan worden gedownload, een officiële release met subs of dubs is er bij mijn weten niet.