Die Sturmflut (2006)

Duitsland
Drama / Actie

geregisseerd door Jorgo Papavassiliou
met Nadja Uhl, Benno Fürmann en Götz George

Hamburg, Februari 1962. Langs de kust woedt een zware storm. Volgens de meteorologen loopt de stad geen gevaar. Maar dat blijkt een zware vergissing, want de bereikt zelfs stadsdeel Wilhelmsburg in Hamburg en lijdt tot de grootste natuurramp van na de oorlog. Inwoners vechten voor hun leven tegen het water dat stijgt en stijgt.

avatar van flyer
Snap niet waarom deze mini serie zoveel sterren heeft gehad. Het is een zeer matig gebeuren waarbij de effecten ook nog zeer slecht zijn. Als er in het verhaal gemeld wordt dat er windkracht 12 is dan mag je toch verwachten dat, dat ook terug te zien is. Wel bij de beelden op zee maar in de straten leek het wel windstil.
Omdat mn vrouw het wel het kijken waard vond toch maar 2 sterren

film krijgt bij mij4 sterren is zeker het bekijken waard heb nog maar weinig negatieve reacties op deze film gehoord

Ook met Götz George

Mooie film, soms iets over de top maar erg goed geacteerd. Verschillende verhaallijnen die door elkaar heen lopen. Alleen die broer met dat lange haar, dat kwam echt pas in zo rond 1967.

avatar van AmazingPP
Redelijke mini-serie, maar wat mij betreft iets te zoet en iets te voorspelbaar. Daarbij zijn de effecten nou niet om naar huis te schrijven, maar zeker aardig geprobeerd. Conclusie: niet onaardig, lekker voor een regenachtige zondagmiddag, maar absoluut geen topper: 3,5 *

avatar van qwertzu
Mooie film, ingrijpend om te zien.
Had eigenlijk nog nooit van deze geschiedenis gehoord, tot mijn mijn zoon met het verhaal uit school kwam (wij wonen in duitsland).
Week later zag ik de film liggen en toch maar meegenomen, nu een maand of 9 later maar eens gekeken en moet zeggen, jammer dat ik hem niet eerder heb gekeken!

avatar van Phantasm
Prima mini-serie die lekker wegkijkt.