Cathedrals of Culture (2014)

1 stem

Duitsland / Denemarken / Noorwegen / Australië / Frankrijk / Verenigde Staten / Japan
Documentaire

geregisseerd door Karim Aïnouz, Michael Glawogger, Michael Madsen, Margreth Olin, Robert Redford en Wim Wenders
met Meret Becker, Gennadi Vengerov en Benedicte C. Westin

“Als gebouwen kunnen spreken, wat zouden ze dan over ons te vertellen hebben?” Cathedrals of Culture biedt zes verrassende antwoorden op deze vraag. Dit 3D-filmproject over de ziel van gebouwen laat zes heel verschillende iconische gebouwen spreken en onderzoekt het menselijk leven vanuit het perspectief van een door de mensenhanden gemaakte structuur. Zes vooraanstaande filmmakers benaderen het project vanuit hun eigen stijl en artistieke visie. Gebouwen, zo tonen ze ons, zijn materiële uitingen van de menselijke gedachten en daden.