De Standhaftige (2016)

1 stem

Zweden / Denemarken

geregisseerd door Lisa Ohlin
met Mikkel Boe Følsgaard, Cecilie Lassen en Karen-Lise Mynster

Tijdens een missie in Helmand in Afghanistan stapt de 25-jarige Thomas op een landmijn en raakt ernstig gewond. Bij het lokale revalidatiecentrum ontmoet hij Sofie, een ballerina van het Royal Danish Ballet, die een familielid helpt na een lange ziekteperiode. Thomas wil snel weer terug het veld in en wordt ongeduldig als hij de vooruitgang niet snel genoeg vindt gaan. Wanneer Sofie hem hulp aanbiedt met een meer intensief revalidatieplan gaat hij akkoord. Ondanks hun verschillen ontwikkelen ze een speciale band en wederzijdse genegenheid.