Flight for Freedom (1943)

geregisseerd door Lothar Mendes
met Rosalind Russell, Fred MacMurray en Herbert Marshall

De pilote Tonie Carter moet het opnemen tegen de luchtvaartmaatschappijen, die weerstand hebben tegen vrouwelijke piloten. Omdat Tonie al diverse vliegrecords op haar naam heeft, wordt ze 'Lady Lindbergh'genoemd. Tijdens één van de luchtvaartshows leert Tonie de goede piloot Randy Britton kennen en ze wordt verliefd op hem. De vlieginstructeur Paul Turner, die ook verliefd op Tonie is, is daar niet blij mee. Wanneer de Tweede Wereldoorlog uitbreekt wordt Tonie door de Amerikaanse marine op een geheime missie naar het Stille Zuidzee gebied gestuurd. Dan komt het bericht, dat het radiocontact met Tonie verbroken is.