Los Canallas (1968)

Mexico
Actie / Misdaad

geregisseerd door Federico Curiel
met Mil Mascaras, Regina Torné en Manolo Muñoz

De worstelaar Mil Mascaras zet zijn strijd tegen onrecht voort door een bekende misdadiger achter tralies te steken. Maar zijn strijd is verre van over wanneer hij ontdekt dat het vriendinnetje van de misdadiger wraak wil.

Ze bestaat gelukkig nog : de westerse beschaving...en dat hebben we mede te danken aan MM, zo blijkt uit deze film die werd gemaakt in een tijd waar de beschaving op het punt stond te worden vernietigd door het eponieme tuig : nozems, brozems, hippies en yippies, steden en dorpen onveilig makend, brave burgers terroriserend, onze dochteren vermoordend en onze zonen verkrachtend ( veelal was dit gespuis gay...)
Een van die misselijke bendes noemde zich origineel "los angeles infernales " , ze hadden zich vermomd als kostschooltypes of gay bears, maar ze deinsden nergens voor terug. Deze motorbende werd geleid door Cadena- Torné , een SM meesters die zich schuilhield in een oud tempelcomplex.
Waar past MM in dit verhaal ? Welnu: hij was verantwoordeljk voor de arrestatie van Torne's vriendje, en ze heeft nu gezworen deze te bevrijden en gene te vermoorden. Die aanslagen mislukken natuurlijk, wat gelukkig betekent dat Torné haar frustraties met de zweep afreageert op haar incompetente underlings...haar vent krijgt ze via een hilarisch Bond achtig gadget procédé wel vrij, en de confrontatie met MM kan definitief beginnen als deze onverlaat zichzelf uitdost als een luchador, met zwart masker uiteraard.
Intussen heeft MM zijn vriendinnetje- platonisch- naar de tempel gestuurd als undercoverhippie, wat uiteindelijk zal leiden tot een heerlijk campy peplum Salomé dansje van Torné, het hoogtepunt uit de film.
Sowieso het meest de moeite vanwege de performance van de anti-heldin, voor mij althans. LL aficionados zullen het doen voor zo'n 25 minuten aan worstelfootage, gays zullen verrukt zijn over het hansopje van MM, waarin zijn...vormen goed uitkomen.