• 8.351.741 stemmen

Alternatieve titel: Strictly Confidential

Geregisseerd door: Frank Capra

Met onder meer: Warner Baxter, Myrna Loy en Walter Connolly

Plot Broadway Bill

"The Comedy Successor to 'It Happened One Night'"

De naam van J.L. Higgins is zelfs in de naam van hun dorp terug te vinden en zijn schoonzoons hebben ieder de leiding over een belangrijke dochteronderneming. Een van hen houdt zich echter liever bezig met paardenraces. Zijn eigen paard heet Broadway Bill. Een van de Higgins-dochters is nog steeds niet getrouwd.

image

Alice 'Princess' Higgins

J.L. Higgins

Colonel Pettigrew

Happy McGuire

Broadway Bill - a Horse

avatar van tsjidde

tsjidde

Wat een tegenvaller! De kijker moet het maar heel gewoon vinden dat een getrouwde, volwassen vent de hele tijd zit te vozen met zijn jongste schoonzusje, dat volgens het verhaal haar kindheid nog maar net ontgroeid is. Dat hij tussen neus en lippen maar even van zijn vrouw (die m.i. echt niet één keer irritant was of deed) gaat scheiden en dan op het eind het jongste zusje komt ophalen om ervandoor te gaan is blijkbaar ook normaal.
Warner Baxter als Dan Brooks kon bij mij werkelijk geen enkele sympathie opwekken, want hij is gewoon niets anders dan een egoïstische zak.

1 puntje voor Whitey, Col. Pettigrew en een bazige hospita met de bijnaam Vinegar Puss.
En 1 puntje voor de paardenrace, die op het einde nog best spannend gemonteerd is.

avatar van FisherKing

FisherKing

Oei, ik ga dit even onderzoeken in de biographie van hem