Sugarhouse (2007)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Gary Love
met Steven Mackintosh, Ashley Walters en Andy Serkis

Tom is een jongen van de middenklasse wiens leven op een breekpunt is beland. D is een jonge junk, slim, geestig en wanhopig. Tom zit volledig in de put wanneer hij in het verlaten pakhuis van D een wapen probeert te kopen van deze energieke, vluchtige drugverslaafde. De twee beginnen aan een dodelijk kat-en-muis spel.

onurdirenc
gewoon eenmalig kijken

Leuke harde film.
Niet super acteerwerk.
Die lift scene was wel leuk, en het vechten van Andy Serkis.

avatar van bassie200
Ik zou hem helemaal niet kijken, geen zak aan. Weinig aktie, slecht verhaal, slechte acteurs, omgeving waar alles zich afspeelt ziet er niet uit.....

Kortom, eigenlijk is 1,5 ster nog teveel!!!

avatar van DragQueen
Redelijk vermakelijke film, met leuke rollen van o.a steven mackintosh en andy serkis. die laatste is nogal agressief te noemen in deze prent. verder best een aardige portie geweld, en een aantal leuke scenes. het verhaal is op zich niet hoogstaand, maar de film is vrij onderhoudend en leuk om een keer gezien te hebben. 3 sterren.

Zeer aparte film die beslist de moeite waard is en de spanning goed weet op te bouwen.

Niet voor de Softies onder ons )

avatar van vranque
Zeer geslaagd hoor. Eenvoudige opzet maar geen moment vervelend. De kracht van de film zit in de betrokkenheid die je krijgt met het hele gebeuren. Minpunten vind ik het onvermijdelijke bejaarde vrouwtje bij de lift en het feit dat ik niet gezien heb waar het bedrijfspasje van hem gebleven is nadat het op de grond gevallen is, maar dat kan ik over het hoofd gezien hebben. Prima.

Raffael77
Film zonder diepgang maar wel met bruut geweld.
De Junk zit erg goed in zijn rol en dat maakt de film wel wat leuker.
Voor de rest vergeten en meer dan 1 keer kan ik hem niet zien.

zeer aparte film. absoluut niks voor de softies. 4

avatar van balosa
1 vraag, als jij diegene was die dat pistool wilde kopen zou je dan zoveel moeite doen om die D te volgen?? ik was al 100x weggeweest van zo'n amateur, enorm aan geergerd

Beetje stompzinnige film.
Serkis karakter als gesjeesde drugs dealer is wel erg over the top..
Heel mager verhaal.
Zakenmannetje wil pistool kopen bij junk om persoonlijke redenen.
Pistool is gejat door de junk van de eerder genoemde Serkis.
Alias "the hood"...
Resultaat veel geweld .
Dat was het dan ook wel..

hele kleine 2*

avatar van John Lee Hooker
Wow... dat sommige dit zo slecht vinden. Ik vind het echt super acteerwerk en het is continu spannend. 4,5 ster!

avatar van Fortune
Aardige film goede spanning goed acteerwerk.

3.5

avatar van TaBaBoMa
Vond dit echt een slechte film en ontzettend saai. Heeft mij geen moment weten te boeien!

avatar van John Lee Hooker
Het is een topper. Acteerwerk is velen malen beter dan in de meeste blockbusters. De acteurs zijn tot diep in hun rol ingeprent en zetten deze film hardstikke overtuigend neer. Als je het verhaal volgt vanaf het begin kan ik me niet indenken dat je dit saai vind. Origineel, geen voorspelbaarheid en erg meeslepend. Hard geweld, zowel fysiek als mentaal erg realistisch in elkaar gezet zonder slap gedoe.
Echt, dit blijft een aanrader deze Engelse thriller.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Stelende Serkis.

Mackintosh wekt met enige regelmaat irritaties op vanwege de hoge mate van gebrek aan empathie voor zijn character. Walters speelt vooral een irritant figuur. En dus houden we Serkis over. De stem van 'Gollum' steelt elke scène en blijkt de hoofdreden om deze, soms als een toneelvoorstelling aanvoelende, film uit te zitten. De mierzoete moraal trekt net iets te vaak de aandacht af van de continue dreiging en enige actiescènes.

Redelijk.

avatar van John Lee Hooker
Alleen Serkis overhouden... mierzoete moraal...? Hoezo?

avatar van Zinema
Zinema (crew)
De mierzoete moraal hoef ik denk ik niet uit te leggen. Ligt er nogal dik bovenop namelijk.
Maar goed: a) Drugs vernielen je leven. b) Zelfmoord is een slechte zaak. c) Het gras is altijd groener aan de overkant. c) Kijk eens wat vaker in de spiegel (van de drugsdealer). <--klein grapje, heeft betrekking op ' Zoek jezelf, broeder.'

Wat ik bedoel met Serkis is dat hij de film voornamelijk draagt. Dit omdat het lastig is om te begrijpen waarom Macintosh zich zo gedraagt als hij doet en omdat Walters nogal irriteert. Dat maakt twee irritante characters in een film met drie hoofdrollen, hetgeen Serkis naar voren schuift. Terecht overigens, omdat hij het meest realistisch overkomt en een puike acteerprestatie neerzet.

avatar van John Lee Hooker
Ja dat moraal zit er misschien wel in ja, maar de uitwerking hiervan vond ik sterk.
Macintosh vond ik gewoon goed. Aan Walters heb ik me ook niet geirriteerd.

Hij staat op mijn nummer 1. Binnenkort even downloaden en herzien.

avatar van Crook
Heb zelden planken zo misgeslagen zien worden..

avatar van John Lee Hooker
Bijna een jaar geleden dat ik deze zag, ik heb 'm even herzien. Nog steeds fenamonaal. Cast is erg sterk, dialogen zijn scherp, geweld is hard. Nog wat dingen opgevallen die ik de vorige keer niet had gezien. Een bord met ''please keep this restroom clean'' terwijl alles in puin lag, en het oma'tje die in de lift ging, terwijl die net helemaal verrot was geslagen door Hoodwink. Subtiele humor, kan ik wel waarderen in een prent als deze.

gauw vergeten deze rare film, weinig aan

avatar van henrygreenway
Hoe kunnen ze deze crepe uitbrengen, is dit een comedy?

Deze misdaadthriller met simpele dialogen, beloofde veel, maar was te voorspelbaar, er werd te veel geschreeuwd en nodeloos heen en weer gehold. In het begin vergat de regisseur dat hij een verhaal, hoe ongeloofwaardig ook, te vertellen had, maar gelukkig haalde hij dat later in. De meeste scènes speelden zich af in een pakhuis, waar de levens van een wispelturige drugsverslaafde en een middenklasse stadsjongen met elkaar verweven raakten, na een noodlottige drugsdeal. Ik vond dat de acteurs overacten.