Gincho Nagaremono Mesuneko Bakuchi (1972)

Alternatieve titels: Wandering Ginza She-Cat Gambler | Wandering Ginza Butterfly 2 | Wandering Ginza Butterfly 2: The Wildcat Gambler | 銀蝶流れ者 牝猫博奕

Japan
Actie / Avontuur

geregisseerd door Kazuhiko Yamaguchi
met Meiko Kaji en Sonny Chiba

Nami de Zilveren Vlinder komt aan in Ginza, Tokio om de moordenaar van haar vader te vinden. Ze ontmoet Oyabun Aiboshi, die zo'n schoonheid als haar meteen in wil huren voor zijn gokhal. Ze weigert. Op haar zoektocht rekent ze af met pooiers, yakuza, gokbazen en andere louche figuren. Ook helpt ze Hanae, door wie ze eerder bevrijd was, die achtervolgd wordt door een bende waaraan haar vader, een dronkenlap met gokschulden, haar verkocht had.

Ramon K
Dank voor de toevoeging!

avatar van Onslaught
Bedankt voor de toevoeging. Deze film wil ik zeker nog zien.

avatar van stephan73
Komt volgende maand uit via Synapse (regio 1)!

Nog voorafgaand aan de Female Prisoner (4 films) en Lady Snowblood (2 films) serie deed Meiko Kaji het tweeluik Wandering Ginza Butterfly. Beide films zijn van hetzelfde niveau (dit tweede deel is iets wellicht 'lolliger' dan het eerste deel) en beide films zijn ook bijna net zo goed als die twee meest bekende ook meest hoogstaande filmseries van deze legende. Alleen het titellied alleen al is al weer van grote klasse. Je zit er direct middenin.