Bruce & Me (2004)

Verenigde Staten / Cuba
Documentaire / Misdaad

geregisseerd door Oren Siedler
met Bruce Siedler, Oren Siedler en Ruth Siedler

Als jong meisje reisde regisseur Oren Siedler heen en weer tussen Australië, waar haar moeder een boeddhistisch gasthuis runde, en haar geboorteland Amerika, waar haar vader weigerde belastingen te betalen, drugs gebruikte en leefde van diefstal (van bedrijven, niet van individuen). Als volwassene, wonend in Australië, bezoekt ze hem opnieuw. Zijn levensstijl is hetzelfde gebleven; hij toont de vele valse pasjes die hij daartoe bezit. Ze geeft commentaar in een dagboekvorm: met voice-over, door in de camera te spreken en met oude familiefoto’s in een computergeanimeerd fotoalbum.