Hotel op Stelten (2008)

België
Familie

geregisseerd door Bart van Leemputten
met de stem van Peter Thyssen, Gert Verhulst en Walter de Donder

In "Hotel op stelten" zien Samson en Gert hun vakantieplannen in rook opgaan. Het oude hotel van de opa van Marlèneke dreigt afgebroken te worden als het niet dringend vernieuwd wordt. Samson en Gert starten met de renovatie, maar wat ze echter niet weten, is dat twee boeven ooit hun buit hebben verstopt in het gebouw. Wanneer de twee schurken de gevangenis verlaten, willen ze maar één ding: hun schat ophalen.

avatar van Quentin
Friac schreef:
Ik zou serieus over de film kunnen uitwijden (hoe hij breekt met oude Samsontradities, of net naar oude tradities op een haast postmoderne manier verwijst), maar dat laat ik even achterwege.

Lijkt me anders interessant.

avatar van Friac
Quentin schreef:
Lijkt me anders interessant.

Het was eigenlijk maar half om te lachen hoor

Maar wat ik zo grappig vond was bijvoorbeeld hoe Gert zo snel door de vermomming van de boeven heen keek. In de serie is een personage al onherkenbaar vanaf het moment dat het bij wijze van spreke een oorbel draagt, en in de film blijven de boeven inderdaad onherkenbaar voor de andere vaste personages, maar Gert was toch wel vlug bij de pinken vond ik.
Ook hoe met het Marlène-personage omgesprongen werd, vond ik geniaal bedacht. Mooie verwijzingen naar eerdere 'teksten' en spelen met de verwachtingen van de kijker, vooral dan natuurlijk het einde: om je film abrupt te stoppen net voor het moment dat je Marlène's gezicht toont is toch wel best origineel voor een jeugdfilm, en vooral een vette knipoog naar hen die de Samsontradities al jaren kennen.
Voorts is bijvoorbeeld ook de lopende Samson een breuk met de oorspronkelijke Samsontraditie (normaal schuurt hij met zijn buik over de vloer), maar zoals ik al zei: je moet mijn post niet al te serieus nemen, voor het geval je dat mocht doen

desteven007
gotti schreef:
Misschien een spin-off over Marlèneke? Want er moet ook geld verdient worden en ook dat begrijpt Gert maar al te goed...

Gert heeft al genoeg geld verdient om nooit meer te hoeven werken

Ik heb deze film gezien bij de première in Antwerpen op 8 maart. Jaja met cast en crew

Het viel met 100% mee, Peter Thyssen deed het zeer goed als "nieuwe" Samson. Deze film had eigenlijk al gewoon in 1998 moeten komen. Dat tenminste Mevrouw Jeannine nog kon meedoen. Maar alsnog heb ik me totaal niet verveeld en ik ga ook zeker de dvd kopen. Te downloaden is hij nog nergens, toch is hij al heel lang geleden uitgebracht in de bioscoop. Het viel me ook op dat hij nog altijd draait in Antwerpen. En dat al sinds Maart. Dan moet het toch wel bezoekers trekken lijkt me. En dat na 7 maanden. Ook Samson die opeens echte pootjes had vond ik erg leuk. En natuurlijk, Octaaf die weer meedeed.

avatar van namingway24
Ik ga misschien te veel op de film in, maar ik ben op mijn 26e nou eenmaal nog steeds een grote fan.

Een ongelooflijk leuke kinderfilm, die inderdaad ook voor oude Samson-fans leuk is. Erg leuk om iedereen nog voor een (laatste?) keer bij elkaar te zien.

De nieuwe technische snufjes vond ik erg mooi om te aanschouwen, zoals Samson die nu echt liep. Alleen de fat-suit van Alberto zag er af en toe wat nep uit.

En de nieuwe stem van Samson? Het was even wennen. Thyssen had wat uitschieters naar boven terwijl Verbiest hem een iets zwaardere stem gaf, maar zolang Thyssen zich niet te veel uitsloofde was hij goed te pruimen.

De film duurde gelukkig niet te lang (zonder aftiteling ongeveer 3 afleveringen), en de film was afgelopen voor ik er erg in had.

avatar van vodka
4 voor gewoon de nostalgie

Viel toch wat tegen. De standaard personen deden het zoals vroeger. Alberto zag er wel heel nep uit. Samson vond ik ook aar slecht. De nieuwe stem is toch veel slechter. Van mij moest hij ook niet kunnen lopen. De dieven acteerde meer slecht, op een te domme manier.

Ik ben met Samson & Gert opgegroeid en ik vind de serie toch nog altijd veel beter.

ik heb hem niet helemaal gezien, maar een stuk.
den 1ste die stem van samson echt niet de doen, met de stem van Danny Verbiest zou deze film al een stuk beter zijn, te slechteriken is er over die doen gewoon te belachelijk, , had toch wel beter moeten zijn, en alberto man, das ni normaal, precies een opgeblazen pop, liet die toch gewoon zijn zoal die is, wat maakt da nu uit of die wat vermagert is....
dusja, ze hadden deze film beter 5 jaar geleden ofzo gemaakt, en er dan mee gestopt, want echt Danny Verbiest is en blijft toch echt de enige echte samson. !

avatar van jumpstylemovie
Terwijl de serie heel sterk is vind ik deze film eigenlijk niks. Dat het op een compleet andere locatie afspeelt is sowieso geen goed idee met dingen als Samson en Gert. Echt net een voldoende.

avatar van horrorfreak23
Ik hou van samson en gert!!!
Het eneige minpuntje aan deze film is dat ze alberto een fatsuit aangetrokken hebben. hij zag er gewoon niet meer natuurlijk uit. Jammer maar voor de rest top!!!

melchior7
Het leukste stukje uit deze film was, van Walter Baele (Van Leemhuyzen) dat hij dan achter die balie staat en dan komen die 2 boeven voor een kamer en speelt hij kok enzow..

En hoe hij dan zegt:

Dag Menir Dag Mevrow. xd. zow zegt ie da.

avatar van misterwhite
Men favoriete serie Ik wil echt wel eens de film zien, I'm a big fan van samson.

avatar van chevy93
Slecht aftreksel van de o zo goede serie.
Goedkoop verhaal, slecht gefilmd en de stem van Samson slaat al helemaal nergens op

avatar van belchinees
Gekeken, en vlak erna, nu dus, speelt Samson op Ketnet.
Het verschil is groot... misschien zelfs wat te groot. Dit hadden ze nu toch niet moeten maken hoor.

Alberto ziet er uit als een mislukte Big Momma. Zien ze dat dan zelf niet? Vonden ze dat zelf leuk, en is dat niet in hun opgekomen dat dat helemaal niet smakelijk was om te zien?

Samson, die ondertussen al meer dan 20 jaar oud zou moeten zijn, hebben ze ook weten te verkrachten. De stem van Peter Thyssen aka Big klinkt hier te stil en niet honds en mist die energie die Samson hoort te hebben. Dat gewandel kan ik nog wel aanvaarden, maar botst toch met de hele Samson-geschiedenis.

Gert wordt te oud voor dit soort dingen, en hij is ook wat aangekomen. Is niet echt geloofwaardig meer. En Gert, scheer toch eens je baard als je moet opkomen in de K2 zoekt K3 live show .

Van Leemhuysen, de burgemeester en Octaaf hebben de tand des tijds goed weten te doorstaan al had ik bij de rol van Van Leemhuysen in een bepaalde scene wat Marcel De Neudt-gevoelens, verder geen probleem mee.

Had bij dat kat en muisspelletje in het hotel ook wel het gedacht dat er wat geript is van de Home Alone serie, met die verfpotten ed.
Uhm, en het ge-fast forward van de acteurs stoorde mij ook.

Voor mij een beetje gefaald. Maarja, kinderen zullen zo kritisch niet zijn zeker?

avatar van brielen
Ik vond het een prima filmpje voor het hele gezin. 2,5

avatar van movie acteurs
De series waren dan nog wel leuk. Maar dit is echt slecht. Irritante personen zoals die twee boeven vooral die kerel die als een vrouw is verkleed is heel erg irritant. En die stem van Samson is ongelofelijk slecht. Alleen dat lopen al. 1,0.

avatar van hjcool
Slecht slecht slecht! acteurs acteerde slecht, heel voorspelbaar, en de boeven heb ik nog nooit zo walgelijk slecht gezien irritant en totaal ongeloofwaardig, zelfs met het verstand op nul is dit nog moeilijk om uit te kijken zo slecht als het is! mensen die dit een voldoende geven verklaar ik als een slecht beeld in de moviewereld!

avatar van Wolfenstein
Ik keek Samson en Gert vroeger regelmatig op Ketnet (België 2). In vergelijking met de serie, waarvan overigens de oude afleveringen het leukst zijn, is dit vrij belabberd.
Samsons nieuwe stem irriteert mateloos, Alberto ziet er niet uit, het verhaaltje is flinterdun (zelfs vergeleken met de serie), en het ergste waren nog wel de boeven.
Ook weet de film nergens de sfeer van de serie te pakken te krijgen. Groot pluspunt was de comeback van Octaaf, geweldig personage.
Kan deze geen voldoende geven. Ik hou het voorlopig op een vijfje.

Mja.

Aangezien de vraag toch komt, deze film gewoon meegekeken. Samson is ook nog iets uit mijn jeugd, al keek ik het uiteidelijk toch meer om de tekenfilms ertussen dan om het hele Samson gebeuren zelf.

Uiteraard is de stemverandering (ook al in de serie geloof ik dus op zich wel logisch) amper te harden, maar verder is het voor een Samson-film (met de hele Studio 100 gekte in het achterhoofd) best oké. 't Is meer dan een eenvoudige lange aflevering, de film is dan ook stukken beter afgewerkt.

Koen Crucke is bijna eng in deze film, de rest lijkt eigenlijk nog geen spatje ouder geworden. Voor echte fans van de serie lijkt het mij dus best vermakelijk, ook kindjes zie ik hier best van genieten.

Dat ik voor dit alles niet echt een extra punt kan geven komt vooral omdat ik de typetjes en platgeschreven oneliners niet echt meer te harden vindt.

0.5* dus, met die bedenking dat het binnen de verwachtingen nog een aardige meevaller was. Duurt gelukkig ook niet te lang!

avatar van chevy93
Onderhond schreef:
de rest lijkt eigenlijk nog geen spatje ouder geworden.
Maar ze zijn wel een stuk slechter geworden. Haalt het bij lange na niet bij de serie. Waarom hier een 2,0* staat, snap ik eigenlijk ook niet. Samson & Gert, de serie dan, is nog altijd een "guilty pleasure". Maar deze film is erg slecht..

avatar van Wolfenstein
Onderhond schreef:

Danny Verbiest heeft in alle afleveringen de stem ingesproken, zijn opvolger alleen de film en shows.

avatar van TheLionKingFan
'k Snap niet dat ik deze gedownload heb.

Had hem gisteren gedownload en vandaag bekeken. Man wat heb ik daar spijt van slechte film!!

Ten eerste stoor ik mij al aan dat samson een andere stem heeft. Ten 2de ziet Alberto met die fatsuit er best creepy uit. Ten 3de was dat gefast-forward ook irritant. Om dan nog te zwijgen van die debiele boeven. Die waren nog het ergste!!

Een echte misser!! De serie is 10 x beter!

avatar van tommykonijn
Vond de originele serie veel leuker. Desondanks toch wel leuk gemaakt. Bij dit soort films ga ik niet heel kritisch of moeilijk doen. Gewoon wel een leuke wegkijker; kinderen zullen het denk ik leuk vinden. Vond wel Samson vrij raar uitzien in de film..

avatar van Denzz
in vergelijking met de serie vond ik deze film erg rampzalig: samsons stem is te brommerig, alberto kwam over als een ongevoelige zak, die schele boeven... Wat me ook irriteerde, was het constant versnelde beeld, waarom was dat nodig, de film was al zo kort. Hele kleine kinderen kunnen hier nog wel plezier aan beleven, maar de ouders zullen zich ook vervelen aan deze kinderfilm.

een belediging voor de originele serie!!!!

avatar van 606
Veel herkenbare dingen en trekjes uit de serie redden het een beetje.
Rest is het niet veel soeps.

2,5 ster

avatar van JulesTMNT
Vroeger ontzettend veel naar Samson en Gert gekeken, had geen idee dat er een film van gemaakt was. En jammer genoeg viel hij tegen.

Doordat de serie zich altijd afspeelde op een paar locaties, zorgde dat voor een typische huiselijke sfeer, die hier volkomen afwezig is. Ook de vele versnelde beelden dragen hier aan bij. Blijkbaar heeft Samson ook een andere stemacteur gekregen, want hij klinkt echt nergens naar. Ook Alberto zag er heel slecht uit. Het ergste van alles was nog wel die brildragende boef, wat een vreselijk irritant figuur.

Tot zover het negatieve. De geweldige personages van Alberto, de burgemeester en Octaaf zorgen voor genoeg komische momenten, met de scénes dat Alberto koekjes van 30 jaar oud zonder zorg opeet en de burgemeester die zich doodsbang achter een deur verschuilt voorop.
Verder was het toch wel weer gewoon een leuk weerzien met twee van mijn jeugdhelden.

Door de vele minpunten geen voldoende. Ruime 5.

avatar van ibendb
Een hond, z'n baasje, een irritante kapper, de stomste burgemeester en secretaris ooit, een vrouw zonder gezicht ( ) en twee achterlijke boeven.

Samson & Gert is echt zeer bekend voor mij. De serie keek ik vroeger altijd en ik vond hun debiele grapjes ook best te pruimen. Maar dit is toch wel erg slecht. Alberto is erg nep dik gemaakt. Hij zag er niet uit. Wat mij ook stoorde is dat Samson echt loopt. In de serie sleept hij over de grond. De versnelde beelden waren ook best ambetant. Neen, Studio 100 kan het niet (meer). 2*

avatar van Sid-the-gekste
Best wel een leuke film leuke humor erin..

avatar van booyo
Mijn hemel, wat is Samson vervelend in deze flauwe film. Natuurlijk, nostalgie is waar het in een film als deze om gaat, anders had ik het uiteraard ook nooit bekeken. Maar door Samson geheel te veranderen (moderniseren?) valt het nostalgie gehalte redelijk in het niet.

Die films van studio 100 zijn nooit echt goed. Altijd overdreven geacteerd en flitterdun verhaaltje.

Ook mis ik de vroegere sfeer van samson en gert in de film, zoals de locaties.
Maar nu is het maar een aftreksel van wat het vroeger was.

avatar van pdonidvie
Kom op, zo slecht was het allemaal niet!