• 8.612.130 stemmen

Garden of the Dead (1974)

Horror | 58 minuten

Genre: Horror

Alternatieve titel: Tomb of the Undead

Geregisseerd door: John Hayes

Met onder meer: Duncan McLeod, Lee Frost en Susan Charney

IMDb beoordeling: 4,0 (550)

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Garden of the Dead

Gevangenen aan een chain gang nemen experimentele formaldehyde tot zich om high te worden. Ze proberen uit de gevangenis te breken, maar worden dood geschoten door de bewakers. Eenmaal begraven komen ze terug uit de dood en doden alles wat op hun pad komt.

image

avatar van Vascago

Vascago

Klinkt goed

avatar van Vascago

Vascago

Zeker genoten van deze film. De sfeer en de soundtrack waren erg goed. De muziek zorgde voor een continue spanning. Acteerwerk heb ik slechter gezien, wat niet wil zeggen dat het goed was. De zombies waren lachwekkend op een goede manier. Ik moest bij vlagen iig erg lachen. De film mist alleen gore en wat naakt. Want daar gaat het toch om volgens de docu die ik laatst zag. Blood, Boobs and Beast. Helaas zat er niets in van de drie, maar toch heb ik genoten.

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Ik weet niets van deze Garden of the Dead, maar ik heb de poster toch meegenomen in mijn horror poster top 10. Erg mooie poster. Inmiddels toch wel nieuwsgierig geworden naar dit filmpje.

Cult Movies Reviewed: Horror Poster Top 10 - #7 - cultmoviesreviewed.blogspot.com

avatar van John Milton

John Milton

dutchtuga schreef:

hij staat op YouTube, als je bereid bent het zonder ondertiteling te doen.

avatar van John Milton

John Milton

Prachtige poster.

Gevangenen die tewerkgesteld zijn in een chain gang vergeten hun situatie door met zijn allen experimentele formaldehyde te snuiven. Wanneer ze vervolgens tijdens een uitbraakpoging worden doodgeschoten, komen de lichamen weer tot leven. Een lekker simpel plot, voor een lekker kort filmpje. Ik moest een correctie indienen, want deze film duurt geen 85 maar 58 minuten. Precies lang genoeg om 2 bakken koffie bij te drinken op de zondagochtend.

Regisseur John Hayes heeft een filmografie met tot de verbeelding sprekende titels als Up Yours, Mama’s Dirty Girls, The Farmer’s other Daughter en Jailbait Babysitter. Ik zag er geen enkele van, maar dat lijkt niet vreemd; geen van zijn films heeft meer dan tien stemmen op MovieMeter.

Garden of the Dead oogt alsof hij in het Zuiden is opgenomen, terwijl het gewoon Topanga Canyon in de heuvels boven L.A. is. Met een shoot van tien dagen was dit een snel projectje voor Hayes, dat samen met zijn Grave of the Vampire (1972) als een Double Feature werd uitgebracht. De zombies komen na een minuut of 28 uit de grond, en dan is de film dus al halverwege. Reken niet op Greg Nicotero make-up, maar alsnog is dit met een speelduur van nog geen uurtje best te verteren. No pun intended.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Ja wat moeten we hier nou weer van denken? Een prisoncamp movie die opeens halverwege toch stiekem een zombiefilm blijkt te zijn. Nogal geïnspireerd door Night of the Living Dead. Het eerste gedeelte is vrij amateuristisch gedaan, maar dan komen de zombies. En dan wordt het toch nog dolle pret met overacting zombies met bijlen en harken. Ze zijn dol op formaldehyde, maar ze kunnen niet tegen licht en eentje roept nog een paar keer: "Kill the living!!!". En dat alles in slechts 58 minuten.