Le Gang des Pianos à Bretelles (1953)

Alternatieve titels: Gangsters en Jupons | Hold-up en Musique

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Gilles de Turenne
met Emile Prud'homme, Ginette Leclerc en Jean Tissier

Parijs 1952. Het machtige syndicaat van gangsters van de beroemde Amerikaanse hoofdstad van de misdaad, Chicago, stuurt Al Pat, één van zijn beste vertegenwoordigers naar Frankrijk om een lucratieve overval te plegen. Daarvoor verenigt hij zich met Ginette, een anonieme directrice van een muziekuitgeverij. De diefstal wordt minutieus voorbereid en moet bij een presentatie van mannequins plaatsvinden, gevolgd door een concert dat door accordeoniste Emile Prevost wordt gegeven. Maar deze laatste zorgt ervoor dat hun plan mislukt.