Satanás (2007)

Colombia / Mexico
Misdaad / Drama

geregisseerd door Andrés Baiz
met Marcela Mar, Damián Alcázar en Blas Jaramillo

Gebaseerd op het boek van Mario Mendoza wordt een licht geworpen op een massamoord door Campo Elías Delgado in een restaurant in Bogotá. De film bevat drie verhaallijnen: een femme fetale die een rijke man probeert op te lichten, een priester die verliefd is op zijn werkster en een veteraan/leraar die levensmoe is en verlangt naar een van zijn vrouwelijke leerlingen. Op zoek naar liefde en gevangen in hun angst, passie en verleiding, raken ze betrokken bij een reeks van tragische gebeurtenissen.

avatar van Knisper
Hier heb ik een hoop goede verhalen over gelezen her en der, die beweren dat dit de eerste echt goede Colombiaanse film is.

Goede onderhuidse spanning in dit waar gebeurde verhaal ook wel genoemd het Pozzetto Massacre.