Zabytaya Melodiya Dlya Fleyty (1988)

Alternatieve titels: Forgotten Melody for a Lonely Flute | Забытая мелодия для флейты

Sovjet-Unie
Komedie / Drama

geregisseerd door Eldar Ryazanov
met Leonid Filatov, Tatyana Dogileva en Irina Kupchenko

De norse bureaucraat Leonid Filatov wordt verliefd op zijn verpleegster Lida, nadat hij met hartproblemen in het ziekenhuis belandde. Hij doet onhandige toenaderingen, maar desondanks raakt ze in hem geïnteresseerd. Hij vertelt haar dat zijn carrière als concertfluitist eindigde toen zijn invloedrijke schoonvader hem omhoog hielp in de politieke arena. Wanneer zijn vrouw Yelena hoort van zijn relatie, raakt Leonid totaal in de war.