• 8.257.425 stemmen

Babaji, an Indian Love Story (2009)

Documentaire | 71 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Jiska Rickels

Met onder meer: Babaji Basant

IMDb beoordeling: 4,4 (8)

Releasedatum: 7 mei 2009

Plot Babaji, an Indian Love Story

Babaji Basant is een wonderdokter die mensen uit de wijde omtrek geneest van pijn en ziekte. Maar ook om andere redenen komen mensen van ver om hem te zien. Geheel tegen de hindoegebruiken in heeft hij zijn vrouw op zijn erf begraven. Zijn eigen graf ernaast is ook al klaar, en elke ochtend gaat hij naast zijn vrouw liggen, wachtend op de dood. Volgens de verhalen zou Babaji inmiddels al 107 jaar oud zijn. 'De dood loopt van hem weg,' zegt een dorpsbewoner, die vindt dat Babaji er steeds jonger uitziet.

avatar van Malick

Malick

Rampzalig slecht. Is dit echt de regisseuse van 4 Elements?

avatar van Redlop

Redlop

Niet echt een bijzonder interessante docu. Zelfs op een saaie zondagmiddag zou ik al snel gaan zappen. 1,5*.

avatar van Fuentes

Fuentes

Interessant feitje (ouwe heer maakt graf voor vrouw en gaat er zelf ook alvast af en toe in liggen) maakt nog geen interessante docu. 1,5*.

avatar van Redlop

Redlop

Fuentes schreef:

Inderdaad Fuentes. Niet meer dan een aflevering van Showroom (kent u die nog?) in een arthouse-jasje. Bovendien als ze hadden gezegd dat de beste man 207 was, zou ik het ook direct geloofd hebben. Nogal ontraceerbare bullshit uit die contreien die het verhaal er niet interessanter op maken.

avatar van neo

neo (crew films)

Noem de naam Jiska Rickels en de meeste liefhebbers zullen de connectie met 4 Elerments wel kunnen maken. Een prachtige, bijzonder documentaire... De opvolger is echter zo ongelooflijk oninteressant en saai document dat, ondanks de lengte, een eeuwigheid lijkt te duren. Een korte film van 10 minuten over deze Indiaanse sjamaan was beter geweest. Wel waren de muzikale momenten nog genietbaar.

avatar van DwarreI

DwarreI

De VPRO-gids schrijft deze week: 'Babaji, an Indian Love Story is een ongedwongen, teder portret van een man wiens liefde de dood werkelijk lijkt te overwinnen. ****

Ben toch wel benieuwd of deze nieuwe film van Jiska Rickels daadwerkelijk van bedroevende kwaliteit is zoals jullie hierboven beweren..

avatar van Lui

Lui (crew films)

Documentaire? De halve film zit volgepropt met onnodige shots en achterlijk gezang!

avatar van N_SANE

N_SANE

Een documentaire als deze zal denk ik eerder gewaardeerd worden als men de cultuur, het geloof en het gehele plaatje eromheen interessant vinden. Ik kan mij daar wel in plaatsen, ik vond het dan ook een prima documentaire om eens gezien te hebben. Inderdaad zijn er langdradige, best saaie shots die er niet in hadden gehoeven, maar ik wilde het graag bekijken. De zang (met erg mooie vertalingen), die goed bij Babaji passen, brengen deze documentaire dan ook tot een prima resultaat.

Verwacht er niet veel van, en kijk het alleen als het je interesse heeft. Dan kan het er immers prima voor een keer mee door.

avatar van Keutul

Keutul

Lui schreef:

Je zou ook eens kunnen proberen open te staan voor dingen die niet in je wereldje passen ipv het meteen achterlijk te noemen.