Darling (2007)

Frankrijk

geregisseerd door Christine Carrière
met Marina Foïs, Guillaume Canet en Océane Decaudain

Darling (Marina Foïs) is een moderne vrouw, die steeds de verkeerde weg lijkt in te slaan. Toch haalt ze uit zichzelf steeds de energie om verder te gaan. Darling is naïef en brutaal, instinctief en moedig. De mannen die ze tegenkomt snappen vaak ook erg weinig van haar tot ze de ware tegenkomt.

Christine Carrière blijft met deze "Darling" in de trend van haar vorige films : ongelukkige jeugd, onwaardige ouders, relatieproblemen...
Een schrijnend sociaal drama is het, berustend op ware gebeurtenissen, rechtuit en ronduit verfilmd en met een merkwaardige Marina Foïs in de hoofdrol.
De scène van het voor oudelijk geweld zwichtend kind is effenaf hartverscheurend.