And Now Tomorrow (1944)

geregisseerd door Irving Pichel
met Alan Ladd, Loretta Young en Susan Hayward

Doctor Merek Vance keert terug naar zijn geboorteplaats Blairtown. Hij komt oorspronkelijk uit de slechte kant van de stad en heeft een grote wrok tegen de rijkste familie van de stad. Maar dan komt de dove dochter van deze familie bij hem voor behandeling, wat hem voor een dilemma stelt. Mede omdat hij een middel heeft gevonden dat doofheid kan verhelpen.

avatar van Dogie_Hogan
Pas 1 stem?! Dit is een film met een prima cast.
=> DVD-release: 21 jan. 2013.

avatar van Dutchfan
Natuurlijk is dit een verfilmd Bouquet-reeksromannetje, maar de cast is zo goed dat de film een kijkgenot is.

Loretta Young speelt een rijke erfgename die doof is geworden en die onder behandeling komt van een knappe arts, die slechte ervaringen heeft met haar familie.

Mierzoet,maar genieten!

Het kan best aan mijn leeftijd liggen, maar ik kan nog steeds heel erg genieten van de meeste drama’s uit de gouden jaren van de Hollywood studio’s. Zo ook van dit melodrama over een jonge vrouw uit een rijk milieu, die noodgedwongen het pad kruist van een jonge dokter die afkomstig is uit de onderkant van de samenleving.

Het is allemaal hartstikke voorspelbaar, maar dat deert mij weinig. Nog minder wanneer de beeldschone Loretta Young van de partij is. Zij is goed voor ruim honderd films, waarvan ik inmiddels ongeveer een kwart gezien heb. Niet alles wat zij aanraakt verandert in goud, maar meestal is zij erg goed. Alan Ladd (deze keer in een atypische rol) stelt ook zelden teleur. Tezamen hebben zij mij een onderhoudend klein anderhalf uurtje bezorgd.