Yanagawa 2 (2002)

Japan
Actie

geregisseerd door Takeshi Miyasaka
met Takeuchi Riki, Yamaguchi Yoshiyuki en Ozawa Kazuyoshi

De Japanse onderwereld wordt geregeerd door de Yakuza; bloeddorstige families die voor niets terugdeinzen om hun macht uit te breiden. De beruchtste van allemaal is de Yanagawa familie. Het is één jaar na de bloederige strijd tussen de 'Yanagawa 8' en de 'Devil's Dragon 100' en Jiro Yanagawa zit stevig in het zadel als één van de belangrijkste maffiabazen van de Japanse westkust. Drugs, prostitutie en de bloederigste gevechten domineren zijn leven en hij deinst nergens voor terug om zijn doel te bereiken; het compleet uitroeien van de 'Devil's Dragon'-bende om zo zijn territorium nog verder uit te breiden.

avatar van sinterklaas
Prima vervolg op Yanagawa 1. Niet echt de beste maargoed. Het lijkt trouwens alsof in dit deel dit keer niet met een handy-camera is gewerkt (wat in deel 1 wel het geval is) maar de achtergronden zijn nog wel op dezelfte manier gemaakt. oude spullen en dingen om het te laten lijken alsof het in de 50er jaren afspeeld. Met opnieuw nog de ouderwetse achtergrond geluiden van oude auto's en als ze bv in een station zijn laten ze het geluid van een stomtrein horen. Maarja... Wat maakt het uit.

Ook Riki Takeuchi speelt hierin weer goed. (toch zie ik hem liever als een moderne gangster maar dit is ook wel mooi) Het verhaal is niet echt veel veranderd ten opzichte van het eerste deel. Maar de gevechten zien er wel mooi uit. Ook krijgen we ook in dit deel aan het einde een mooi zwaardgevecht te zien, waarbij het weer 8 tegen 100 man is. Opnieuw weer erg mooi en bloederig in beeld gebracht...voor een low budget film dan. De zwaardgevechten van het eerste en tweede deel deden me trouwens ook een beetje denken aan Kill Bill.

Mooi vervolg op Yanagawa, prima tussendoortje. De delen mogen misschien wel niet zo goed zijn maar voor vermaak staan ze absoluut niet in de weg.