Ave Maria (1984)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Jacques Richard
met Anna Karina, Féodor Atkine en Isabelle Pasco

Godsvruchtige maar naïeve dorpelingen worden het slachtoffer van twee charlatans. Een man die vroeger priester was en zijn minnares komen in een stadje aan en verkondigen dat ze de "Heilige Vader" en de "Heilige Moeder" zijn. Spoedig overhandigen de bewoners hun land en hun bezittingen aan het slechte duo. Een dochter van een landbouwer heeft hen door en beschuldigt de dorpelingen van duivelverering. Ze wordt op haar beurt beschuldigd van bezeten te zijn door Satan en ondergaat een gewelddadig exorcisme. Ze sterft ten gevolge van slagen en verwondingen en de twee bedriegers proberen haar vader voor haar dood verantwoordelijk te stellen. De man krijgt evenwel steun van een non die over profetische gaven beschikt.