Starting Out in the Evening (2007)

geregisseerd door Andrew Wagner
met Frank Langella, Lauren Ambrose en Lili Taylor

Een ambitieuze jonge vrouw, net afgestudeerd, forceert een ontmoeting met een schrijver wiens carrière in het slop is geraakt. Ze overtuigt hem ervan dat haar scriptie zijn carrière kan doen herrijzen.

Schrijver bezig aan zijn laatste boek krijgt bezoek van een ijverige studente die haar master-scriptie aan hem wil wijden en de schrijver uiteindelijk iets teveel excitement voor zijn eigen goed bezorgd. Een soort Venus voor academici. Met veel goede bedoelingen gebracht drama waarvan het onduidelijk is wat uiteindelijk de cliché-prijs opstrijkt: de dialogen die de dramatische ontwikkelingen voortslepen, of de pianodeuntjes die de soundtrack voortslepen.

cambal
Vind toch dat deze film meer respect verdient , cliche ? Talk is cheap .

avatar van Abel Wulf
Een film waar veel beter een toneelstuk van gemaakt werd. Hij kon mij helemaal niet boeien hoewel het gegeven mij ten zeerste aanspreekt. Een heel matige film die veel te lang duurt.