Les Fanatiques (1957)

Alternatieve titels: Het Bloed der Onschuldigen | A Bomb for a Dictator | I Fanatici

1 stem

Frankrijk / Italië
Thriller

geregisseerd door Alex Joffé
met Pierre Fresnay, Michel Auclair en Grégoire Aslan

Terwijl de wrede dictator van een Zuid-Amerikaans land op reis is naar Frankrijk breekt er een revolutie uit. De rebellen hebben zorgvuldige plannen gemaakt om het privé-vliegtuig van de dictator op te blazen wanneer hij terugkeert, maar op het laatste moment verandert hij zijn plannen en neemt een commerciële vlucht. De rebellen moeten dan een moeilijk besluit nemen: zij moeten een vliegtuig opblazen met onschuldige passagiers aan boord of anders de dictator toestaan om naar huis terug te keren. In het laatste geval mogen ze zich opmaken voor brutale represailles tegen de leiders van de opstand.