Due Marines e un Generale (1966)

Alternatieve titels: Two Marines and a General | War Italian Style

1 stem

Italië
Komedie / Oorlog

geregisseerd door Luigi Scattini
met Buster Keaton, Franco Franchi en Ciccio Ingrassia

Mei 1943: Joe en Frank, twee Amerikaanse soldaten van Italiaanse origine, zijn in de Noord-Afrikaanse woestijn op zoek naar de Duitse generaal Von Kassler. De twee militairen worden gevangen genomen en opzettelijk weer vrijgelaten met valse oorlogsplannen. Joe en Frank weten echter de originele plannen te stelen en keren terug naar hun eigen troepen. Maar enkele maanden staan de twee opnieuw oog in oog met generaal Von Kassler.

Dit is één van de laatste films van Buster Keaton. Ik zou hem wel eens willen zien, maar ik geloof niet dat er een DVD met Nederlandse of Engelse ondertiteling bestaat.

avatar van Mac Hammer Fan
tsjidde schreef:

Deze Italiaanse DVD heeft jammer genoeg geen ondertitels.

Nogal flauwe film over een paar typisch Italiaanse idioten, met Buster Keaton in een tekstloze rol.
Ik vroeg me al af of we hem hier Italiaans konden horen spreken, maar niet dus. Zijn rol in deze film is toch nog redelijk groot, in ieder geval niet een onbeduidend bijrolletje (slechts om nog even profiteren van zijn vroegere bekendheid), maar toch had ik een beetje medelijden met deze filmheld uit de silent era. De technische vooruitgang werd uiteindelijk toch zíjn ondergang,