Aein (2005)

Zuid-Korea
Romantiek / Drama

geregisseerd door Eun-tae Kim
met Dong-hyuk Jo, Ye-ryeong Kim en Hyeon-a Seong

Sung Hyun Ah is een vrouw die nooit risico's neemt. Volgende maand trouwt ze, na zeven jaar verloving. Op een dag ontmoet ze een knappe vreemdeling die haar vraagt een dag met hem door te brengen. Wetend dat dit eigenlijk niet mag, stemt ze toe.

"Erotiek als fastfood" las ik in een recensie. Feit is dat het verhaal van deze lichtvoetige romantische komedie al ontelbare malen verteld is: twee aantrekkelijke personen worden bij de eerste blik verliefd op elkaar en gaan met elkaar naar bed zonder ze zich de consequenties van hun daad realiseren. De regisseur frommelt op deze wijze een film in elkaar waarin seks zo open en bloot en smaakvol mogelijk in beeld komt (het is Korea, dus de geslachtsdelen waren waarschijnlijk een brug te ver) met als centraal thema de vragen "wat is liefde" en "wat is de scheidslijn tussen liefde en huwelijk"?

Sexy romcom over een dag en een nacht uit het leven van twee jonge mensen, die beiden aan de vooravond van een keerpunt in hun leven staan. Bij toeval ontmoeten zij elkaar en de vonken slaan vrijwel meteen over, al heeft hun heftige relatie naast hoogtepunten ook een paar pijnlijke dieptepunten (o.a. de misplaatste verkrachtingsscène). Opvallend de stijlvolle wijze, waarop de seksscènes in beeld worden gebracht.

Aanstekelijke rollen van Dong-hyuk Cho (“Boy”) en de goedlachse Hyeon-a Seong (“Girl”), die er allebei appetijtelijk uitzien. Na de ontmoeting met haar barse verloofde is de keuze die “Girl” uiteindelijk maakt volgens mij niet de meest voor de hand liggende.

Geen topper, maar best aangenaam tijdverdrijf.