My Zinc Bed (2008)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Anthony Page
met Uma Thurman, Jonathan Pryce en Paddy Considine

Victor Quinn, een vitale vijftiger, oud-communist en nu eigenaar van een lucratief computerbedrijf is gehuwd met Elsa, een veel jongere vrouw met een drugsverleden en al wat daarbij komt. Hun huwelijk zit ondanks henzelf op een dood spoor. Paul, een jonge talentvolle dichter, helaas alcoholieker in ontwenning, zeer kwetsbaar en totaal blut, wil een interview met deze computertycoon. Deze biedt hem echter een baan aan in zijn bedrijf. Elsa en Paul raken passioneel verliefd op elkaar. Er ontstaat een relatie waar roes en schuldgevoel hand in hand gaan.

Prima drama met alleen maar sterke dialogen, Paddy Considine en Uma Thurman zorgen voor een waar woorden spektakel.

avatar van Diamond77
Ja ik vond dit een goede film en verveelde geen moment. En om in zo'n korte tijd dit neer te zetten toch knap! Keek deze film op HBO maar geen spijt van, een aanrader zelfs!

Erg matig

Diamond77 schreef: